ابتکار ویژه فناور کهگیلویه وبویراحمدی/ طراحی یک کابین کارآمدضدعفونی کننده برای گذر از کرونا
۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
یک شرکت فناور کهگیلویه و بویراحمدی کابینی طراحی و تولید کرده است که با استفاده از آن می توان در ایام شیوع کرونا، کار ضد عفونی را در زمانی کوتاه تر و با اثر بخشی بیشتر ، بدون عوارض جانبی روی انسان و محیط زیست انجام داد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، مدیر عامل شرکت شکوفا خلاق کارو درباره این کابین گفت: سیستم این کابین بر اساس انحلال گاز ازن در آب عمل می کند. گاز ازن فعال است و توانایی اکسید کردن بالایی دارد و در مواجهه با ویروس  باکتری و قارچها می تواند دیواره سلولی را از بین برده، وارد سلول شده و آنها را از بین ببرد.
احسان طغرایی افزود: گاز  ازن بعد از ۱۵ دقیقه تبدیل به اکسیژن می شود و هیچگونه عوارضی بر روی محیط زیست ندارد.این کابین نیز به وسیله یک ژنراتور ازن کار می کند.
وی ادامه داد:ژنراتور از اکسیژن هوا تغذیه می کند و آن را به گاز ازن تبدیل می کند و گاز ازن نیز در سیکل خاصی با آب محلول می شود و این محلول توسط آب پاش پودر شده و روی افراد پاشیده می شود و کل کابین به صورت هوشمند عمل می کند.
طغرایی تاکید کرد:موتور ژنراتور دستگاه  تولید داخل است و  به صورت کامل توسط تیم شرکت طراحی شده  است و نسبت به نمونه خارجی هم در قیمت و هم در کیفیت مزیت بالاتری دارد.
وی یادآوری کرد: این کابین بر اساس استاندارهای جهانی طراحی شده و تاییدیه های لازم را نیز کسب کرده است.
به گفته طغرایی کابین ضد عفونی کننده قابل تنظیم  بر اساس نیاز  برای مکانهای با تراکم بالا و پایین است و نمای بیرونی و داخل کابین متناسب با سفارش و نیاز  مشتری طراحی می شود.
شرکت های فناورکهگیلویه و بویراحمد پس از شیوع کرونا در کشور توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. و هر کدام در حوزه فعالیت خود ابتکارات جالبی برای رویارویی با ویروس کرونا و گذر از بحران از خود نشان دادند.
شرکت پیشرو صنعت آوران رایان گچساران در چند مرحله با استفاده از پهپادهای محلول پاش اقدام به گند زدایی و ضدعفونی بیمارستان ها و مکانهای پر خطر شهر یاسوج و گچساران کرد.
شرکت دانش بنیان الکترو طب آسیا نیز اقدام به تهیه ژل ضد عفونی کننده برای کادر درمان و مردم عادی کرد.
چهار واحد فناور مستقر در پارک نیز با ایجاد فروشگاه های اینترنتی ، امکان خرید خرید غیر حضوری و سریع را برای شهروندان فراهم کردند.
شرکت های با ما آی تی و فرساد پژوهان رایمند نیز بسترهای لازم برای ارایه خدمات آموزشی را فراهم کردند.
در حوزه تب سنج های دیجیتال و همچنین سیستم های غربالگری بیماران کرونایی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد صاحب ایده های ویژه هستند.
در حال حاضر ۳۵ واحد فناوری و ۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان در حال فعالیت هستند.
پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد جز جوانترین پارک های کشور است که در سه سالی که از افتتاح این پارک می گذرد اقدامات خوبی در آن انجام شده و فناوران و صاحبان ایده نیز به خوبی از آن استقبال کرده اند.
با توجه به نگاه و یژه دولت به اقتصاد دانش بنیان شرکت های پارکی نیز از حمایت های خاصی برخوردار شده اند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.