۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

 رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی دیوار نگاری یاسوج جریانی چند بعدی است. ‌به گزارش پیوارنیوز/شریف اسلامی درآیین اختتامیه اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در شهر یاسوج، افزود: در گذشته، دیوار اعتماد بین هنرمندان و مسئولین کوتاه و دیوار بی اعتمادی بلند بود و از طرفی یکی از راهبردهای حوزه هنری این بود که […]

ارسال توسط :
پ
پ

 رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی دیوار نگاری یاسوج جریانی چند بعدی است.

‌به گزارش پیوارنیوز/شریف اسلامی درآیین اختتامیه اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در شهر یاسوج، افزود: در گذشته، دیوار اعتماد بین هنرمندان و مسئولین کوتاه و دیوار بی اعتمادی بلند بود و از طرفی یکی از راهبردهای حوزه هنری این بود که چگونه می توان هنر را در خدمت رشد جامعه و توسعه استان قرار داد.

وی افزود: لازم بود هنر در بین مردم و از فضاهای بسته به سطح جامعه می آمد و تاثیر خود را بر روی مخاطب و مردم می گذاشت.

رئیس حوزه هنری  استان گفت: بخش زیادی از مسئولیت اجتماعی هنرمندان به عنوان وجدان بیدار جامعه، مراقبت از همان جامعه و به فکر مسائل مردم بودن است.

اسلامی با اشاره به کلید خوردن جشنواره ملی دیوار نگاری و بیان اینکه طی نشستی با شهردار یاسوج، هنرمندان به بیان نظرات و دغدغه های خود پرداختند، تصریح کرد: در آن نشست مطالبات و دغدغه های هنرمندان مطرح و انتظارات شهرداری نیز بیان شد و هدفگذاری هایی برای زیباسازی شهر انجام گرفت.

مشاور هنری و اجرایی اولین جشنواره دیوارنگاری شهر یاسوج گفت: در همین راستا وعده شهردار یاسوج خیلی زود محقق شد و کمیته هایی برای تحقق اهداف تشکیل شد و در اولین گام برگزاری این جشنواره کلید خورد.

اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره دیوارنگاری شهر یاسوج یک پروژه تک بعدی نیست، اظهار کرد: این مهم، یک پروسه و جریان چند بعدی و از منظر جامعه شناسی، مردم شناسی، روانشناسی و زیبایی شناختی قابل بررسی و تحلیل است.

وی با اشاره به بازخوردهای این حرکت در بین مردم شهر و با ذکر مصادیقی ابراز داشت: آنچه دیدیم این بود که جشنواره دیوار نگاری حال شهروندان یاسوجی را خوب کرد و حال خوش مردم حال همه مارا خوب کرد و باید گفت یکی از اصلی ترین وظیفه هنرمندان این است که حال مردم را خوب کنند.

اسلامی تصریح کرد: رسانه ها نیز اخبار این حال خوب را تکثیر کردند و در شهر و استانی که به خبرهای بد و منفی عادت کرده بودیم، یک هفته خبر های خوب شنیدیم.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر و هنرمندان، دبیران و عوامل اجرایی و هنری نقش مهمی در تحقق جشنواره دیوار نگاری داشتند، اظهار کرد: این جشنواره تنها نقشی بر دیوارهای شهر یاسوج نبود بلکه نقش های زیبایی بر روح و روان و دل های مردم یاسوج کشیده شد و نشاط آفرینی مناسبی شکل گرفت که باید به همه دست اندرکاران آفرین گفت.

انتهای پیام/ط-الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.