۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵

به گزارش پیوارنیوز/ سالار جوکار در نشست خبری ظهر امروز مجمع خیرین سلامت گفت: این مجمع سال ۸۹ با هدف شناسایی خیرین سلامت و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در حوزه سلامت احداث و تاکنون خدمات متعددی ارائه کرده است. مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته این مجمع افزود: […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز/ سالار جوکار در نشست خبری ظهر امروز مجمع خیرین سلامت گفت: این مجمع سال ۸۹ با هدف شناسایی خیرین سلامت و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در حوزه سلامت احداث و تاکنون خدمات متعددی ارائه کرده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته این مجمع افزود: مجمع تاکنون مبلغ 25 میلیارد تومان برای ساخت مراکز بهداشتی درمانی خیرساز در تمام نقاط استان هزینه کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر همراه سرای بیمار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج ساخته می‌شود که البته برای مجهز شدن این مکان نیازمند مساعدت خیرین و مسؤولان استانی هستیم.

جوکار از ساخت مرکز جامع بیماران خاص در بیمارستان امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: شرکت تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی(سینره) بانی ساخت این مرکز است، ضمن اینکه با کمک بانک پارسیان مرکز پزشکی هسته‌ای در همین بیمارستان احداث می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجمع خیرین سلامت، در بیمارستان شهید رجایی پایگاه اورژانس 115 احداث می‌کند، همچنین با کمک بانک کشاورزی پلی‌کلینیک گچساران در هزار متر مربع مراحل پایانی احداث را می‌گذراند، با همکاری نماینده گچساران در مجلس همراه سرای بیماران احداث می‌شود.

در ادامه کیان دهراب‌پور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت در تعریف سلامت گفت: سلامت رفاه کامل جسمی، روحی و اجتماعی است و تک تک انسان‌ها حق دارند از سلامت برخوردار باشند.  خیلی‌ها احساس می‌کنند در سطح ملی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی متصدی سلامت هستند در حالی که ۲۰ درصد به عهده این دستگاه‌ها است و ۸۰ درصد مدیریت عرصه سلامت بر عهده مردم و سازمان های مردم نهاد است.

دهراب‌پور با بیان اینکه  مشارکت مردمی مهمترین موردی است که به نهادینه شدن سلامت در جامعه کمک می‌کند، گفت: مجمع خیرین سلامت یکی از سازمان‌های مردم‌نهادی است که در سال‌های اخیر کمک شایانی در حوزه بهداشت داشته است.

وی به برخی پروژه‌ها احداث شده با مشارکت مجمع خیرین سلامت خبر داد و افزود: ساختمان جدید مرکز بهداشت مادوان، مرکز جامع خدمات سلامت روستای کریک،خانه بهداشت حیدرآباد لوداب، مرکز جامع خدمات سلامت بوستان و کلینیک پزشکان متخصص باشت از جمله پروژه‌های خیرساز با مشارکت مجمع خیرین سلامت استان است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان گچساران و باشتی‌ها در طرح‌های خیرساز پیشتار هستند، عنوان کرد: مرکز اورژانس 115 امامزاده جعفر، مرکز جامع خیرین سلامت مرحوم علی‌جان شکیبایی، مرکز خدمات سلامت توفیقی، پایگاه سلامت دبیری، درمانگاه بیمارستان شهید رجایی گچساران و مرکز اورژانس خاتم‌الانبیاء بیمارستان دهدشت، مرکز سلامت قلعه دختر و راه‌اندازی بخش دیالیز لنده از دیگر طرح‌های خیرساز با مشارکت مجمع خیرین سلامت است.

دهراب‌پور با اشاره به اوج محرومیت‌ها در برخی نقاط استان گفت: در مناطق محروم و دورافتاده استان کودکان از سوء تغذیه رنج می‌برند که مردم می‌توانند ماده غذایی کمک کند تا از سوء تغذیه‌ کودکان در روستاها پیشگیری شود.

به گزارش فارس؛ در پایان این نشست خبری اعلام شد جشن شادی و بادبادک‌ها در راستای آشنایی بیشتر زنان با سرطان سینه و پیگیری در این خصوص آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ط-الف

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.