راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در یاسوج
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
بازارچه صنایع دستی برای حمایت از هنرمندان یاسوجی راه‌اندازی شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه وجود بازارچه‌های صنایع دستی در هر منطقه یکی از زمینه‌های مهم رشد صنایع دستی هست، گفت: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی، دومین بازارچه صنایع دستی را برای حمایت از هنرمندان فعال در این عرصه و معرفی ظرفیت‌های استان در شهر یاسوج راه‌اندازی کرده‌است.

پریسا راد با بیان اینکه در این بازارچه محصولاتی نظیر البسه محلی، دست بافته‌های داری، معرق، منبت، زیورآلات و چرم در ۲۵ غرفه عرضه می شود، افزود: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی، سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از هنرمندان این بازارچه را راه اندازی و هزینه‌های مربوط را متقبل شده‌است.

وی افزود: علاوه بر این، بازارچه‌های مشابه‌ای را در آینده نزدیک در دو شهرستان کهگیلویه و گچساران راه اندازی و در ادامه کار بقیه شهرستان‌های استان نیز از چنین ظرفیتی برخوردار می‌شوند.
پریسا راد با اشاره به نحوه واگذاری غرفه‌ها به هنرمندان فعال اضافه کرد: این غرفه‌ها به هنرمندان فعال و دارای مجوز‌های چهارگانه مورد تایید سازمان، که در نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشند واگذار می‌شود.

راد افزود: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیرو دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از برگزاری هرگونه نمایشگاه صنایع دستی معذور بوده‌ایم.
وی افزود: در حوزه صنایع دستی ۳۵ هزار هنرمند در سطح استان فعال هستند، که از این تعداد ۱۶ هزار هنرمند در سامانه هوشمند ثبت‌نام شده اند و برای آن‌ها شناسنامه هنری صادر شده است.

پریسا راد بیان کرد: در شهرستان گچساران روستا‌های بید زرد و باباکلان و در شهرستان دنا روستای سادات محمودی با توجه به ظرفیت‌های موجود به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند.
وی افزود: تسهیلات حمایتی در دو بخش خانگی و سامانه کارا به هنرمندان پرداخت می‌شود، و هنرمندانی که دارای مجوز و متقاضی اخذ تسهیلات باشند، ثبت نام و در نوبت دریافت وام قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.