ضرورت پیشگیری از یخ زدگی تاسیسات آبی در فصل سرما/راهکارهای پیشگیری از یخ زدگی
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
علی محمد غریبی گفت: با فرا رسیدن فصل سرما، میزان شکستگی و خسارت وارده به تاسیسات آبی نیز بیشتر می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین موارد یخ‌زدگی تاسیسات آبی مربوط به کنتورها و لوله‌های آب روباز و در معرض سرما و هوای سرد است.
وی بیان کرد: عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، موکت، خاک اره ، گونی و سایر الیاف مصنوعی و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان ها از جمله راهکارهایی است که مشترکان درشهرها و روستاها برای پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای منازل انجام دهند.
غریبی تاکید کرد:در زمان بروز یخ‌زدگی کنتور آب و سایر تاسیسات آبی از اقدا ماتی همچون ریختن آب جوش روی کنتور و لوله‌های آب خودداری شود.
وی استفاده از سشوار و حرارت غیرمستقیم را بهترین راه حل برای رفع یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و گفت: استفاده از جریان آب شرب برای ذوب کردن یخ زدگی کنتور و لوله‌های آب نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چرا که به میزان زیادی موجب هدر رفت این کالای با ارزش می‌شود.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان از اهالی شهرها و روستاهای استان خواست با توجه به برودت هوا و کاهش محسوس دما، هشدارها و توصیه های ایمنی برای حفاظت از تاسیسات آب را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.