فراخوان نماینده ولی‌فقیه از مردم و مسوولان جهت ساخت زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد/انتقاد از اهمال ۸ ساله
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از مردم و مسوولان استان خواست برای ساخت و تکمیل زائرسرای استان در مشهد مقدس همت به خرج داده و کمک کنند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛اعضای هیئت مدیره زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس هیئت امنای زائرسرای استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست آیت‌الله سید نصیر حسینی با تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای و با محکوم کردن این ترور ناجوانمردانه اظهار کرد: درخت تنومند جمهوری اسلامی با این خون‌های پاک آبیاری می‌شود و بیش از همه خود دشمن از این اقدامات جنایتکارانه دچار ضرر می‌شود و با ریختن چنین خون‌هایی ماهیت تروریستی آن‌ها بر همه مردم عالم آشکار خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به پیشینه پی‌گیری ساخت زائرسرای استان کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس و اهمال‌هایی که صورت گرفته اظهار کرد: زمین مورد نظر با همکاری خوب شهرداری مشهد در سال ۹۲ تحویل داده شد اما متاسفانه از آن تاریخ کاری روی زمین صورت نگرفت.

رئیس هیئت امنای زائرسرای استان کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس ادامه داد: بر اثر اهمالی که صورت گرفت این زمین ۱۰۰۰ متری در بهترین نقطه شهر مقدس مشهد از دست رفت اما خوشبختانه با پی‌گیری‌های هیئت مدیره زمین اکنون احیا شده است.

آیت‌الله حسینی در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اهمال‌های صورت گرفته و با اشاره به اینکه تنها یکی دو استان به مانند ما در این زمینه عملکرد خوبی نداشته‌اند تصریح کرد: اکنون هم ظرفیت استانی و مدیران و هم مردم و خیرین نیکوکار باید پای کار بیایند تا بتوانیم با یک همت جهادی زائرسرای استان را در مشهد مقدس برای جامعه هدف که همانا زوار محروم و مستضعف هستند و البته برای استفاده عموم مردم استان به شکل خوب و در خور شان بسازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همت استاندار و پای کار بودن مسوول ارشد اجرایی استان در این قضیه گفت: استاندار در همین ابتدای کار ۲ میلیارد تومان جهت اقدامات اولیه از جمله خاکبرداری تخصیص داده‌اند که یک میلیارد تومان اکنون جهت شروع به کار در دسترس است.

در این نشست که برخی از مدیران کل استانی از جمله مدیرکل امور مالیاتی و معاونین و همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور داشتند نماینده ولی‌فقیه از مسوولان خواست تا هر چه که می‌توانند و در توان دارند برای ساخت این زائرسرا کمک کنند.

حسینی ادامه داد: این کار ارزشمندی است و قشر مستضعف و محروم استان به چنین مکانی نیاز دارند چرا که در سفرهای زیارتی بخش عمده‌ای از هزینه‌ها صرف مکان اسکان می شود و با راه‌اندازی زائرسرا با دغدغه خاطر کمتری به امورات معنوی می‌پردازند.

رئیس هیئت امنای زائرسرای استان کهگیلویه و بویراحمد که در جمع هیئت مدیره این زائرسرا سخن می‌گفت با بیان اینکه برای استان قابل قبول نیست که از چنین مکانی محروم باشد و در این زمینه هم از سایر استان‌ها عقب بمانیم افزود: نباید ساختن یک چنین ساختمانی برای مسولان و مردم کار سختی باشد در حالی که سال ۹۲ هم پول کافی موجود بود و هم گرانی‌های امروزی را نداشتم اقدامی نکردیم و امروز به دلیل اعتبارات و هزینه‌ها در تنگنا هستیم که با همت مردم نیکوکار استان قادر به ساخت زائرسرا خواهیم بود.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی این زائرسرا نفع آن برای همه استان است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و تکمیل آن آبرویی برای همه خواهد بود.

پیش از اظهارات نماینده ولی‌فقیه در استان؛ ستار هدایتخواه رئیس هیئت مدیره زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احیای دوباره زمین ۱۰۰۰ متری از دست رفته زائرسرا اظهار کرد: این زائرسرا در هفت طبقه شامل سه طبقه منفی و چهار طبقه روی زمین و با زیربنای ۶ هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد در همان ابتدای کار همه نوع همکاری را با استان داشت و پروانه و زمین رایگان در اختیار استان گذاشته شد افزود: در دوره جدید پی‌گیری‌ها انجام شد و زمین دوباره به استان واگذار گردید و اکنون همت مسوولان و مردم را می‌طلبد.

هدایتخواه با درخواست از هیئت امنای استان و آیت‌الله حسینی به عنوان رئیس هیئت مدیره خواستار پی‌گیری استانی و رایزنی با مدیران بخش‌های مختلف جهت کمک به ساخت زائرسرا شد.

خلیفه خلقی‌پور از دیگر اعضای هیئت مدیره هم با بیان اینکه اکنون برای ساخت زائرسرا هزینه‌ها بسیار بالاست، افزود: برآورد اولیه ساخت ۳۵ میلیارد تومان بود که پیش بینی می‌شود اکنون با ۵۰ میلیارد تومان ساخته شود.

در ادامه هر یک از مدیران کل مالیاتی و بنیاد مسکن قول دادند که با راهکاری قانونی آن چه که در توان داشته باشند برای اسخت زائرسرای استان ارائه دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.