۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

رضا کاکاوند پیش بینی گرد و غبار را از اولویت‌ها سازمان هواشناسی دانست و گفت: اداره هواشناسی استان حداقل به سه ایستگاه مجهز سنجش گرد و غبار نیاز دارد.  . . . . . . به گزارش پیوارنیوز، مدیرکل هواشناسی استان گفت: کهگیلویه وبویر احمد در معرض گرد و غبار قرار دارد که براساس آیین […]

ارسال توسط :
پ
پ

رضا کاکاوند پیش بینی گرد و غبار را از اولویت‌ها سازمان هواشناسی دانست و گفت: اداره هواشناسی استان حداقل به سه ایستگاه مجهز سنجش گرد و غبار نیاز دارد. 

.

.

.

کهگیلویه وبویراحمد فاقد دستگاه‌های سنجش آلایندگی هوا

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، مدیرکل هواشناسی استان گفت: کهگیلویه وبویر احمد در معرض گرد و غبار قرار دارد که براساس آیین نامه اجرایی مقابله با گردو غبار مصوبه هیات دولت هواشناسی و محیط زیست باید به ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار و آلایندگی مجهز شوند تا با استقرار در نقاط مختلف استان کار پایش و سنجش میزان گرد و غبار و آلایندگی را انجام دهند.
کاکاوند پیش بینی گرد و غبار را از اولویت‌ها سازمان هواشناسی دانست و اضافه کرد: این سنجش باید با استقرار دستگاه‌های مجهز در ایستگاه‌های این اداره کل در نقاط مختلف استان انجام شود تا علاوه بر پیش بینی‌های وقوع گرد و غبار میزان آلایندگی هم به اطلاع عموم رسانده شود.
وی گفت: اداره کل هواشناسی استان هم حداقل به سه ایستگاه مجهز سنجش گرد و غبار نیاز دارد. 
مدیر کل هواشناسی استان افزود: امکانات موجود تنها میزان دید افقی را سنجش می کند.
کاکاوند اعلام کرد: بارش‌ها در دو سال اخیر میزان گرد وغبار را کاهش داد، اما میانگین ۹ ساله میزان گرد و غبار از افزایش مدت آلودگی حکایت می‌کند.
کاکاونداضافه کرد:در بدترین شرایط تعداد روز‌های آلوده استان به گرد وغبار ۴۴ تا ۵۰ روز گزارش شد.
وی تغییرات آب و هوایی و وجود پدیده گرد و غبار را منشاء بسیاری از بیماری‌ها دانست و خواستار اقدام فوری برای تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز این سامانه‌ها شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست هم با بیان اینکه دستگاههای سنجش آلایندگی هوا در این استان وجود ندارد گفت: این در حالی است که حداقل به ۵ دستگاه سنجش آلایندگی هوا در استان نیاز است.
اسدالله هاشمی به قرار گرفتن استان در مجاورت استان‌های جنوبی و پدیده‌ی زیست محیطی گرد و غبار اشاره کرد و افزود: سنجش آلاینده‌ها یک ضرورت زیست محیطی است که علاوه بر نیاز به اطلاع رسانی برای حفظ سلامت مردم، اکوسیستم استان به پایش این آلایندگی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های جدید به رصد بهتر میزان آلایندگی کمک می‌کند اضافه کرد: برای تامین نیاز فوری و کوتاه مدت استان حداقل به حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ط_الف

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.