ریشه کنی بی سوادی،آرمانی که دور از دسترس نیست/نرخ ۹۲ درصدی باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
به برکت انقلاب اسلامی؛ ریشه كنی بی سوادی به عنوان یكی از شاخصه های توسعه و آرمانی انقلابی نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی، آمارگیری دقیق از جامعه هدف، تامین اعتبار، تغییر نگرش ها و یك عزم ملی و جهادی است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

پیوارنیوز؛ریشه كن شدن بی سوادی نشانه توسعه یافتگی جامعه است و بركسی پوشیده نیست میزان آسیب های اجتماعی و بزه كاری با میزان سواد افراد چه ارتباطی دارد؛ فرد بی سواد مانند انسان غرق شده در دنیای كلمات می ماند كه می بیند ولی نمی فهمد و این فقدان درك و مهارت خواندن كلمات خود سرچشمه مشكلات است.

به گزارش پیوارنیوز،هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گذشت ۴۲ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی وقتی مقایسه خدمات نظام اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد را با دوران ستم شاهی پهلوی انجام می‌دهیم در همه حوزه‌ها به خصوص آموزش شاخص‌ها رشد‌های چندین برابری مشاهده و در همه زمینه‌ها توفیقات زیادی بدست آورده ایم.

زارع پور افزود: در آخرین سرشماری قبل از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۵ نرخ باسوادی که یکی از شاخص‌های توسعه در همه کشور‌ها است ۳۱ بوده، ولی در سال ۱۳۹۵ این رشد به بیش از ۸۴ درصد در استان کهگیلویه وبویراحمد رسیده است ونرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲ درصد است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۵ استان کهگیلویه وبویراحمد ۹۴۱ مدرسه وجود داشت این در حالی است که امروز بالغ بر ۳۰۰۰ مدرسه وجود دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.