۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

آب شهر سرفاریاب بعد از بارش های زمستانی همیشه شاهدگل آلود شدن آب بود، آب این شهر اگرچه از نظر بهداشتی سالم بود اما ظاهر بی کیفیت آب عملاً موجب نارضایتی مردم شریف این منطقه میشد. . . . به گزارش پیوارنیوز، سال ۹۶ شرکت آب و فاضلاب روستایی شروع به اجرای تصفیه خانه مجهز […]

ارسال توسط :
پ
پ

آب شهر سرفاریاب بعد از بارش های زمستانی همیشه شاهدگل آلود شدن آب بود، آب این شهر اگرچه از نظر بهداشتی سالم بود اما ظاهر بی کیفیت آب عملاً موجب نارضایتی مردم شریف این منطقه میشد.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، سال ۹۶ شرکت آب و فاضلاب روستایی شروع به اجرای تصفیه خانه مجهز آب برای این منطقه کرد، برای مردم این دیار طرحی شروع شد که تاکنون در استان نمونه نداشت و همه اجزای پروژه از پایه طراحی و برخی از دستگاه ها و قطعات که نمونه داخلی نداشت هم از بهترین نمونه های خارجی وارد شد.

در نهایت این پروژه در شرایط تحریمی و نوسانات شدید ارزی با صرف اعتبار ۸۸ میلیارد ریال در مهرماه ۹۸ به دست وزیر نیرو افتتاح شد.

با توجه به اینکه هم طراح و هم سازنده تصفیه خانه شرکت تهران زیست بود طبق روال منطقی تصمیم گرفته شد  یکسال   بهره برداری را   به شرکت سازنده   واگذار شود تا اگر ایرادی در طراحی و ساخت وجود داشته باشد در حین بهره بردا ی توسط شرکت مسئول برطرف شود ، نماینده شرکت طراح و پشتیبان این تصفیه خانه قرار شد یک سال امورات کار را عهده دار باشد تا هم آموزش نیروهای بومی استان (بدلیل اینکه این طرح نخستین بار است در استان عملیاتی شده و نیروی متخصص بومی نبود) و هم نظارت بر اجرای درست کار تصفیه خانه در قرارداد گنجانده شده بود.

خوشبختانه تصفیه خانه سرفاریاب و فرآیند های آن هیچگونه ایرادی ندارد و در چندین مرحله به گواه مستندات و تصدیق اهالی پس از بارش ها از امتحان خود سربلند بیرون آمده است، طبق استاندارد ۱۰۵۳ استاندارد ملی ایران مقدار کدورت مجاز برای اب شرب تا 5NTUمجاز است در تمامی بارندگی‌های که تاکنون این تصفیه خانه تجربه کرده است 
کدورت آب خام ورودی به تصفیه خانه از 900NTU با عبور از تصفیه خانه به کمتر از  3NTU  رسیده است خود اهالی محترم قضاوت کنند وقتی  کدورت آب در شیرهای منازل مسکونی بیش از مقدار کدورت از خروجی تصفیه خانه باشد نشان از ایراد در مخزن ذخیره  اب و شبکه توزیع آب است و با بررسی که انجام گرفت مقداری رسوبات سنواتی در مخزن و شبکه وجود داشت که توسط همکاران ما مخزن شستشو و عیب شبکه نیز انشاالله برطرف خواهد شد.

قطعاً اظهار نظر در موضوعات تخصصی بدون داشتن علم موضوع موجب سوء تفاهم هایی می شود، به مردم اطمینان می دهیم این  تصفیه خانه هیچ  مشکلی ندارد.لازم به ذکر است جهت استحضار مردم شریف همیشه تاکید بر این است که در طرح های مهم اینچنینی یک الی دو سال بهره برداری به شرکت سازنده واگذار شود تا ایرادات احتمالی توسط سازنده برطرف و از طرف سازنده آموزش های لازم به پرسنلی که کارفرما واگذار می کند داده شود.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.