نصب ۴۸ کانکس در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی بازه هفت ساله تاکنون ۴۸ دستگاه کانکس برای آموزش دانش آموزان مناطق عشایری این استان نصب و راه اندازی شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛اسماعیل رضایی نیک گفت:مدارس کپری در دولت تدبیر و امید برچیده شده و تعداد آن ها به صفر رسیده است.

وی افزود: تعداد ۶۶ مدرسه چادری در مناطق عشایری این استان هنوز وجود دارد.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۸۰ درصد از مدارس مناطق عشایری این استان معادل ۲۵ واحد آموزشی هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز شده اند.
رضایی نیک تاکید کرد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: ۱۵مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد به همت اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج هوشمندسازی شده است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تمامی مدارس مستقل عشایری استان (۲۵ مورد) هوشمند سازی شده و تنها ۲ مورد دیگر نیاز به هوشمند سازی دارند.
رضایی نیک ابراز داشت: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و ۷۵۶ نفر است که در ۲۳۴ مدرسه با ۳۶۵ کلاس درس تحصیل می‌کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۶۰ معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.
رضایی نیک گفت: ۸ نفر از دانش اموز عشایری استان در چند سال اخیر، رتبه زیر هزار کسب کردند با اینکه در عشایر کلاس کنکور نبود و چند معلم به طور خودجوش برای آن ها کلاس های کنکور برگزار کردند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در سال‌های اخیر ۱۲ دانش اموز در منطقه ‌پهون ( روستای سالاری) در یک مدرسه در رشته تربیت معلم پذیرفته شدند.
وی با اشاره به پوشش تحصیلی در تمامی مناطق دورافتاده و روستایی زیلایی، تاکید کرد: ۸ دانش آموز بازمانده از تحصیلات این مناطق جذب شدند.
رضایی نیک ابراز داشت: دانش آموزان عشایری به‌ صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
بیش از ۱۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۱۳هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.