اطلاعیه ها

اولین «گفتاورد ملی نخبگان» در پهنه خلیج فارس برگزار می‌شود طرح شمیم خدمت در استان کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد برگزاری همایش بزرگداشت مقام امامزادگان و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد پیام تسلیت مدیر کل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری درپی درگذشت سرپرست سابق شهرداری یاسوج شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد خرسان خیر، سد آبریز بله / محسنی‌اژه‌ای: با اختلاف‌نظر در خصوص سدها به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید / اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند من نیز از آن دفاع خواهم کرد دشمن به‌دنبال کاهش دلبستگی نسل جدید به ارزش‌های انقلاب است/حفظ شأن والای روحانیت ضروری است موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش ببریم/لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف ، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود بازدید میدانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از روند تکمیل ساخت ساختمان پزشکی قانونی شهرستان دنا

۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کهگیلویه وبویراحمدگفت: ویروس کرونا ۵۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرده است. . . . به گزارش پیوارنیوز، معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کهگیلویه وبویراحمدگفت: پس از گسترش ویروس کرونا ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان برای فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از سرایت […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کهگیلویه وبویراحمدگفت: ویروس کرونا ۵۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرده است.

.

.

.

خسارت ۵۰ میلیارد ریالی به هنرمندان صنایع دستی استان

به گزارش پیوارنیوز، معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی کهگیلویه وبویراحمدگفت: پس از گسترش ویروس کرونا ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان برای فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از سرایت بیماری تعطیل شد که منجر به بیکاری بیش از یکهزار هنرمند شده است.

پریسا راد افزود: کارگاه‌های انفرادی و تولیدات خانگی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود فعال بودن، اما محصولات تولیدی بر روی دست هنرمندان باقی مانده و عملا درآمدی برای آنان ندارد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم به هنرمندان برای نام نویسی برای بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری در استان انجام شده است، تاکید کرد: براساس برآورد‌های کارشناسی ویروس کرونا ۵۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی در این استان خسارت وارد کرده است.

 راد اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی که به دلیل  ویروس کرونا دچار خسارت شده اند شناسایی و برای انجام حمایت در قالب تسهیلات بانکی یا حمایت‌های بلاعوض به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

راد گفت: ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که ۶ هزار نفر از آنان از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.