۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۵۷

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب  کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهر یاسوج قریب به ۴۰۰کیلومتر شبکه توزیع آب دارد که دارای نقایص زیادی است. . . .  به گزارش پیوارنیوز، فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب  کهگیلویه وبویراحمد درگفتگو با پیوارنیوز گفت: شهر یاسوج  قریب به ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب دارد  که دارای نقایص زیادی است از جمله […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب  کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهر یاسوج قریب به ۴۰۰کیلومتر شبکه توزیع آب دارد که دارای نقایص زیادی است.

.

.

.

 به گزارش پیوارنیوز، فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب  کهگیلویه وبویراحمد درگفتگو با پیوارنیوز گفت: شهر یاسوج  قریب به ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب دارد  که دارای نقایص زیادی است از جمله اینکه توپوگرافی یاسوج خاص است و می بایست متناسب با این توپوگرافی و با ملاحظات خاص شبکه توزیع آب طراحی میشد که متاسفانه این کار انجام‌ نشده است.

فیض الله پاسره افزود: در اسناد و مدارک  شرکت آب و فاضلاب استان نقشه توزیع آب اصلا مشخص نیست یا وجود ندارد و این نقشه برای انجام تعمیرات و مدیریت شبکه نیاز است، متاسفانه اختلاف ارتفاع در شهر یاسوج زیاد است به طوری که بین بالاترین نقاط مصرف در شبکه تا پایین ترین نقاط  مصرف در شبکه ۲۲۰متر اختلاف ارتفاع وجود دارد.

پاسره بیان کرد: همچنین فشار آب در شبکه خیلی زیاد است  و این در حالی است که براساس معیارهای فنی و مهندسی  به جهت  دسترسی آسان مشترکین به آب جهت جلوگیری از هر گونه شکستگی و خرابی تاسیسات و تجهیزات شبکه و به جهت کاهش هدررفت آب فشار درون شبکه بایستی در محدوده ۱.۷ تا ۵بار باشد بنابراین شبکه توزیع آب شهر یاسوج  بایستی زونبندیمیشد که متاسفانه این کار انجام نشده است. 

پاسره افزود:  مشکلاتی مانند عدم زونبندی فشاری و پهنه بندی بهره برداری، نبود شیرآلات قطع وصل، نبود شیرهای کاهنده فشار، نبود شیرآلات کنترل جریان، وفرسودگی شبکه کاربهره برداری و توزیع آب را مشکل کرده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کهگیلویه وبویراحمد  گفت:جهت اطلاع شهروندان عزیز  ذکر این نکته هم لازم است که  از زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل توجه بیشتر مردم به مسائل بهداشتی نسبت به ماه های گذشته مصرف آب بالا رفته و نسبت به ماه های قبل ۳۰درصد بیشتر شده است.

پاسره باتوجه به اینکه اگر شکستگی ها را مرمت نکنیم باعث هدر روی و آلودگی آب می شود گفت: اتفاقات دور از انتظار نیست و به دلایلی که ذکرشد  هروقت  که آب درشبکه وجود ندارد ویا آب قطع شده باشدهمکاران در حال تعمیر شبکه آب هستند.

پاسره عنوان کرد: اگر بخواهیم شبکه یاسوج را با همه ملاحظات فنی و مهندسی که اشاره شد باز سازی کنیم تا فاقد عیوبی که برشمردیم شود و آب مصرف کنندگان که سرمایه های اصلی ما هستند به درستی و ۲۴ ساعته تامین شود اعتباری بالغ بر ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گفت:با توجه به فرسودگی شبکه توزیع آب در سطح شهرها و روستاهای استان و نیاز مداوم به اصلاح و توسعه شبکه آب، قطعی آب اجتناب ناپذیر است. با توجه به این که  تعدد شکستگی ها و اجرای عملیات های متعدد اصلاح و توسعه در کیفی سازی روند خدمات دهی آب موضوعی اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به گسترده بودن شبکه آبرسانی تعدد شکستگی نیز بصورت مکرر ودر برخی نقاط مختلف حادث می گردد و رفع آن نیز در کمترین زمان و با رعایت نکات ایمنی و دقت انجام می گردد لذا عملیات هایی که در یک کوچه یا مناطق محدود و کمتر از چهار  ساعت زمان می برند معمولاً نیازمند اطلاع رسانی نمی باشند.

پاسره با توجه به معمول بودن عملیات کاری جهت اصلاح و توسعه شبکه آب مناطق مختلف در زمان های متفاوت گفت: مشترکین  نیز می بایست با مد نظر داشتن مصرف هر خانوار نسبت به نصب تانکرآب که ضمن ذخیره نمودن تاثیر فراوانی در تنظیم فشار و مصرف بهینه آب نیز دارد اقدام نموده تا در مواقع  قطعی آب بدلیل تعمیرات شبکه یا خدای ناکرده در زمان حادث گردیدن حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و غیره ، حداقل ۲۴ ساعت دسترسی به آب داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کهگیلویه وبویراحمد ضمن اطلاع رسانی وآگاهی بخشی بیش از پیش، اذهان و افکار عمومی را نسبت به انجام خدمات آب و فاضلاب که به نوعی خدمات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی به ولی نعمتان می باشد،می بایست یاد آوری نمود که پرسنل آبفای استان سقایی و خدمات رسانی و خدمتگزاری  به شهروندان عزیز  را بدون از تبعیض و بدور از هر گونه سهل انگاری، وظیفه خود دانسته و به آن نیز  می بالند و تلاش دارند که تا قبل از آغاز گردیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب،ضمن  مدیریت و اصلاح نمودن شبکه و تعویض شیرآلات فرسوده، قطعی و افت فشار آب را به حداقل رسانده و در زمان های آتی نحوه اطلاع رسانی به مشترکین پیرامون  قطعی آب مناطق مختلف به هر دلیل ممکن رانیز گسترده تر خواهند کرد.

پاسره در پایان گفت: قبل از هرگونه عملیات زمان بر اعم از اصلاح و یا توسعه شبکه،موضوع را به صورت جامع و از طریق رسانه های مختلف به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

 

      

برای دیدن فیلم روی لینک زیرضربه بزنید

https://www.instagram.com/p/B_LOoBqnM4c/?igshid=1fo0i3605cidv

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.