۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

کلانتری در جلسه مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود : تصور مردم مبنی بر تمام شدن موضوع کرونا اشتباه است و متاسفانه حضور در تجمع ها این روزها شرایط خطرناکی را ایجاد کرده است. . . . به گزارش پیوارنیوز، حسین کلانتری گفت:  مردم در اولین گام در طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت تاثیر گذاربودند […]

ارسال توسط :
پ
پ

کلانتری در جلسه مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود : تصور مردم مبنی بر تمام شدن موضوع کرونا اشتباه است و متاسفانه حضور در تجمع ها این روزها شرایط خطرناکی را ایجاد کرده است.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، حسین کلانتری گفت:  مردم در اولین گام در طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت تاثیر گذاربودند اما با فعال شدن 29 هزار واحد صنفی به دستورالعمل‌های طرح فاصله گذاری هوشمند توجه نکردند که همین امر سبب شیوع بیشتر کرونا در استان شده است.

وی مشارکت همگانی برای کنترل و ریشه کنی کرونا را خواستار شد وافزود تمام ظرفیت‌های فرهنگی برای آگاهی بخشی به کار گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هنوز دستورالعملی مبنی بر فعالیت مشاغل پر ریسک ابلاغ نشده و چنانچه واحدی از این مشاغل به دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجه باشد تعقیب قانونی می‌شود. 

کلانتری با بیان اینکه کادر درمانی استان در دو ماه و نیم گذشته شبانه روز به خدمت مشغولند از مردم خواست با رفتار های صحیح بهداشتی کادر درمانی استان را حمایت کنند.

وی استقرار تجهیزات بیمارستانی را ضروری دانست و افزود: به این منظور نیازمندی های تجهیزاتی  بیمارستان دهدشت به زودی تامین می‌شوند. 

کلانتری ادامه داد: درصورت صدور مجوز بازگشایی اماکن مذهبی مردم باید با رعایت اصول بهداشتی خود مراقبتی کنند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تامین بسته‌ای حمایتی برای بیماران افراد در معرض خطر و نیازمندان خبر داد. 

در این جلسه همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : از دو هزارو 700 نمونه ی آزمایشگاهی در روزهای اخیر دو هزار و 650جواب دریافت شده است. 
وی گفت :21هزار نفر تاکنون در استان تست شده اند که از این تعداد هزارو 256نفر بستری و از مجموع بیماران بستری شده حدود 1200 بیمار ترخیص شده اند.

 يزدان‌پناه افزود:650 بیمار هم قرنطینه ی خانگی هستند. 

هم اکنون 12 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که شرایط آنها رو به بهبودی است. 

وی  از مردم خواست به شعار در خانه بمانیم بیشتر توجه کنند و از حضور در اماکن پرتردد جدا پرهیز کنند. 

در این جلسه جهانبین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از تامین بسته های بهداشتی برای بیماران سرطانی، دیالیزی و کرونایی خبر داد 

جهانبین گفت:  این بسته ها برای توزیع درب منازل اهدا می‌شوند. در این نشست بر ادامه ی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بعد از ماه رمضان تاکید شد.

انتهای پیام/ط_الف

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.