جمع‌آوری ۱۷ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
در سال گذشته محقق شد؛ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ میلیارد تومان زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات سال گذشته در استان جمع‌آوری‌شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ همایش اجرایی زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان، گفت: امید است بتوانیم از ظرفیت‌های این ماه مبارک برای کمک به نیازمندان استفاده لازم را ببریم.
وی با اشاره به اینکه تعهد زکات کمیته امداد استان در سال گذشته ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بود، تصریح کرد: در سال گذشته با همت اعضای شورای زکات استان بیش از ۱۷ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب، فطریه و کفارات جمع‌آوری شد.
مبشری بیان کرد: ۷۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان و ۳۰ درصد نیز در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.
وی بابیان اینکه ۴۹۹ روستای مشمول زکات در کهگیلویه و بویراحمد داریم، افزود: از این تعداد، ۳۱۹ روستا در سال گذشته زکات پرداخت کرده‌اند.
مبشری با اشاره به اینکه زکات موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند در این شرایط اقتصادی کمک‌کننده باشد برای نیازمندان، گفت: امیدواریم که با تبلیغات مناسب و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و مبلغین و عاملان افتخاری زکات بتوانیم امسال نیز در زمینه جمع‌آوری زکات اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.
وی در خصوص زکات فطریه بیان کرد: در بحث زکات فطریه در ماه مبارک رمضان امسال همه ما به‌عنوان یک عامل در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه برای کمک به نیازمندان باشیم.
شایسته ذکر است در پایان این همایش، اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و راهکارهای مناسب برای افزایش اعتمادسازی بین مردم برای پرداخت زکات، پرداختند.
انتهای پیام/

 

۵

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.