۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹

نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد سال ۹۷ وارد مدار شد و‌ حالا شاهد کلنگ زنی سومین تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان هستیم. . . . به گزارش پیوارنیوز، فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت  آب وفاضلاب کهگیلویه وبویراحمد درگفت وگو باپیوارنیوز گفت: حراست از آبهای زیرزمینی باارزش به ویژه در روستاهای بزرگ، ارتقاء بهداشت، سلامت […]

ارسال توسط :
پ
پ

نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد سال ۹۷ وارد مدار شد و‌ حالا شاهد کلنگ زنی سومین تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان هستیم.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت  آب وفاضلاب کهگیلویه وبویراحمد درگفت وگو باپیوارنیوز گفت: حراست از آبهای زیرزمینی باارزش به ویژه در روستاهای بزرگ، ارتقاء بهداشت، سلامت مردم و بهبود شاخص های توسعه یافتگی در استان، از اهداف نخستین ما برای ورود به ایجاد شبکه‌های فاضلاب روستایی بود.

پاسره گفت:  اهمیت این مسأله زمانی است که بدانیم تعدادی از  شهرها هنوز در زمینه ایجاد تاسیسات  جمع آوری فاضلاب  و تصفیه آن نیازمند این خدمات هستند و این نشان از عدالت نظام در توجه به مناطق روستایی است.

 وی باتوجه به اینکه نخستین فاضلاب روستایی در شوتاور راه اندازی شد افزود: جایی که در گذشته شاهد ورود فاضلاب به آب زیرزمینی و بروز بیماری های واگیر ناشی از این مسأله بودیم خوشبختانه امروز این روستا با جمعیتی حدود ۹۰۰ نفر با صرف هزینه بیش از ۴ میلیارد تومان، برخوردار از نعمت سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است.

پاسره عنوان کرد:روستای تنگاری دشت روم مقصد بعدی ما بودکه تصفیه خانه فاضلاب این روستا نیز با مشارکت سرمایه گذاری بانک  توسعه اسلامی با رقمی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان پیشرفتی بیش از ۸۰ درصد دارد.

وی بابیان اینکه روستای ۲۵۰۰ نفری طولیان در شهرستان کهگیلویه نیز سومین روستای برخوردار از سیستم تصفیه فاضلاب می‌شود افزود: برای تکمیل این طرح‌ها به بیش از۱۱ میلیارد تومان بودجه نیاز است که با تفاهم نامه ای که بین دولت جمهوری‌اسلامی ایران (وزارت نیرو) و بانک توسعه اسلامی مبادله شده تأمین اعتبار شده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کهگیلویه وبویراحمدگفت: تلاش ما اجرای پروژه فاضلاب در تمام روستاهای استان است اما اولویت بندی با توجه به بودجه های محدود معطوف به روستاهایی است که دارای اولویت های زیر باشد.

۱_قرار گرفتن در بالادست سدها
۲_ورود فاضلاب های تصفیه نشده تهدیدی برای  منابع آب زیرزمینی  و سطحی باشد.
۳_روستاهایی که دارای مشکلات زیست محیطی باشد.
۴_روستاهایی که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی باشد.

 وی در پایان گفت: باتوجه به محدودیت منابع مالی  مکانهایی که احتمال آلودگی ها بیشتر و سلامت مردم در خطر باشد در راستای حفظ محیط زیست ،بهداشت محیط و ارتقاء سلامت مردم از اولویت های انتخاب برای روستاهای پایلوت است.

 

                   انتهای پیام/ط_الف

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.