راه اندازي پايگاه واکسيناسيون عمومي در ياسوج
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
پايگاه واکسيناسيون عمومي در شهر ياسوج با حضور مسئولان شهرستان بويراحمد گشايش يافت.
ارسال توسط :
پ
پ

 به گزارش پیوارنیوز؛ محمد يزدان‌پناه، رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بويراحمد گفت: مرکز بهداشت با همکاري سپاه پاسداران، سازمان ورزش و جوانان، اداره آموزش و پرورش شهرستان، سالن‌هايي را در شهر و مناطق حاشيه‌اي براي تزريق واکسيناسيون عمومي آماده و تزريق واکسيناسيون در اين سالن‌ها آغاز شده‌است.

وي افزود: مرحله اول تزريق واکسن کرونا به کادر درماني و بهداشتي و گروه‌هاي پرخطر تزريق شد و در مرحله دوم که در حال اجرا است افراد سالمند بالاي ۸۰ سال واکسينه مي‌شوند.

رئيس مرکز بهداشت بويراحمد با اشاره به اينکه تاکنون ۴۰ درصد از جامعه آماري افراد بالاي ۸۰ سال در اين شهرستان واکسن کرونا را دريافت کرده‌اند، گفت: افراد داراي بيماري‌هاي خاص در همه مراحل تزريق واکسن در اولويت هستند.

يزدان‌پناه بيان کرد: در مرحله سوم تزريق واکسن به افراد بين ۷۰ تا ۷۹ سال با اولويت بيماران زمينه‌اي انجام مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه فرد پس از دريافت واکسن بايد مراقبت دو هفته‌اي داشته باشد، بيان کرد: افراد بايد مراقب باشند چرا که احتمال اينکه پس از تزريق واکسن در حالت کرونايي مثبت قرار بگيرند وجود دارد.

رئيس مرکز شهرستان بويراحمد گفت: مکمل تزريق واکسن کرونا براي دريافت نتيجه مطلوب رعايت دستورالعمل‌ها است و افراد نبايد صرف تزريق واکسن از رعايت دستورالعمل‌ها دست بکشند.

يزدان‌پناه افزود: مطابق دستورالعمل‌ها در هر مرحله از تزريق واکسن يک نوع از واکسن‌هاي موجود به افراد تزريق مي‌شود.

وي گفت: از مراجعه‌کنندگان دريافت واکسن تقاضا داريم، هنگام مراجعه به سالن‌هاي تزريق واکسن رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي را مدنظر داشته باشند، تا خداي نکرده شاهد شيوع بيش از پيش ويروس کرونا نباشيم.

 

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.