اولویت مصرف زکات فطریه کمک به معیشت نیازمندان است
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت مصرف زکات فطریه برای رفع نیازمندی ها و کمک به معیشت فقرا و نیازمندان است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛آیت الله سیدنصیرحسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، در جلسه شورای زکات استان گفت: زکات از پایه های دین مبین اسلام است و به پرداخت آن سفارش زیادی شده است.

وی با اشارره به اینکه در قرآن کریم در کنار نماز در آیه های زیادی دستور به پرداخت زکات داده شده است، افزود: زکات بر همه امتهای پیش از اسلام واجب و لازم بوده است و به عنوان یک عمل عبادی از نگاه اجتماعی آثار و برکات ارزشمندی دارد.

امام جمعه یاسوج و رئیس شورای زکات استان تصریح کرد: اگر مردم زکات و خمس مال خود را پرداخت کنند فقیری روی زمین نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه خداوند ما را مکلف به توجه به نیازمندان کرده گفت:  یکی از راههای توجه به فقرا و نیازمندان پرداخت زکات است و رفاه و آسایش اخروی و دنیوی ما از برکات زکات است.

وی بیان کرد: در قرآن سفارش شده است که یکی از راههای رهایی شما از فقر پرداخت قسمتی از مال خود به نیازمندان است.

آیت الله سیدنصیرحسینی با بیان اینکه دو نوع زکات داریم زکات مال و زکات بدن، گفت: زکات بدن زکات فطریه است که باید در پایان ماه مبارک رمضان آن را به نیازمندان بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه دراین ایام ماه مبارک رمضان فقرا و نیازمندان چشم انتظار کمک های ما هستند، افزود: میزان زکات فطریه هر فرد بر مبنای گندم به ازاء هر نفر ۱۸ هزار تومان و برمبنای برنج ۷۵ هزار تومان است و اولویت مصرف جهت نیازمندان تحت حمایت نهادهای حمایتی است

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.