طی بازه هشت ساله ۴۸ کانکس درمدارس عشایری کهگیلویه وبویراحمدنصب شد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی بازه هشت ساله تاکنون ۴۸ دستگاه کانکس برای آموزش دانش آموزان مناطق عشایری این استان نصب و راه اندازی شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ اسماعیل رضایی نیک اظهار داشت: مدارس کپری در دولت تدبیر و امید برچیده شده و تعداد آن ها به صفر رسیده است.

وی افزود: تعداد ۶۶ مدرسه چادری در مناطق عشایری این استان هنوز وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۸۰ درصد از مدارس مناطق عشایری این استان معادل ۲۵ واحد آموزشی هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز شده اند.

رضایی نیک تاکید کرد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۵مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد به همت اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج هوشمندسازی شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تمامی مدارس مستقل عشایری استان (۲۵ مورد) هوشمند سازی شده و تنها ۲ مورد دیگر نیاز به هوشمند سازی دارند.

رضایی نیک ابراز داشت: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و ۷۵۶ نفر است که در ۲۳۴ مدرسه با ۳۶۵ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۶۰ معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.

رضایی نیک گفت: ۸ نفر از دانش اموز عشایری استان در چند سال اخیر، رتبه زیر هزار کسب کردند با اینکه در عشایر کلاس کنکور نبود و چند معلم به طور خودجوش برای آن ها کلاس های کنکور برگزار کردند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در سال‌های اخیر ۱۲ دانش اموز در منطقه ‌پهون ( روستای سالاری) در یک مدرسه در رشته تربیت معلم پذیرفته شدند.

وی با اشاره به پوشش تحصیلی در تمامی مناطق دورافتاده و روستایی زیلایی، تاکید کرد: ۸ دانش آموز بازمانده از تحصیلات این مناطق جذب شدند.

رضایی نیک ابراز داشت: دانش آموزان عشایری به‌ صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند.

۷۰ درصد مدارس عشایری وسایل گرمایشی استاندارد دارند

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ درصد مدارس مناطق عشایری این استان تاکنون به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده است.

اسماعیل رضایی نیک افزود: ۲۲۶ باب مدرسه در ۱۵۰ منطقه عشایری این استان وجود دارد که تاکنون ۷۰ درصد آن معادل ۱۴۶ باب استانداردسازی شده است.

وی بیان کرد: این تعداد مدارس عشایری در قالب ۳۶۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد به بخاری‌های ایمن و استاندارد مجهز شده اند.

رضایی نیک تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۸۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تأمین و در مخازن ایمن ذخیره سازی شده است. به ازای هر یک از مدارس روزانه به میزان ۲۰۰ الی ۴۰۰ لیتر بر حسب تعداد دانش آموزان اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی‌های لازم در زمینه تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری این استان در زمینه تأمین سوخت هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.

۶۰ درصد مدارس عشايري كهگيلويه و بويراحمد هوشمند سازي شد

 

رئيس آموزش و پرورش عشاير كهگيلويه و بويراحمد گفت: هم اينك ۶۰درصد از مدارس مناطق عشايري اين استان هوشمند سازي و به امكانات و تجهيزات روز آموزشي مجهز شده اند.
اسماعيل رضايي نيك روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ميزان هزينه هوشمند سازي براي هر كلاس درس عشايري بيش از ۷۰ ميليون ريال بوده است.

حمایت رئیس آموزش و پرورش عشایر از معلمان:

حق کوچ برای معلمان عشایر کهگیلویه و بویراحمد درنظر گرفته نمی‌شود

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلمان عشایری استان، همراه با عشایر کوچ می کنند و این در حالی است که هیچ تفاوتی در پرداخت میزان حقوق آن ها با معلمان در شهر ندارد و حق کوچ و آمد و شد به آن ها تعلق نمی گیرد.

اسماعیل رضایی در دیدار با فرماندار بویراحمد در خصوص مشکلات مدارس عشایری استان، گفت: این معلمان مسافت های زیادی از سمیرم، زیلایی و چهار محال و بختیاری و فارس را طی می کنند.

وی افزود: چادر های عشایری که دانش آموزان در آن ها مشغول علم آموزی اند با کوچ این عشایر فرسوده می شوند و نیاز است هر سال این چادر ها بررسی و چادر نو جایگزین آن ها شود.

رضایی تصریح کرد: آموزش و پرورش عشایر استان زیر نظر پنج فرمانداری مختلف شامل ممسنی، گچساران، بویراحمد، مارگون و دنا تحت مدیریت است.

وی ادامه داد: تاکنون تلاش شده تا هیچ دانش آموز عشایری از تحصیل عقب نماند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ایام کرونا تمامی کلاس های عشایر حضوری تشکیل شده است.

رضایی بیان کرد: مدارس عشایری استان در بحث زیرساخت های اینترنت، تبلت و گوشی مشکل دارند و تاکنون کمک چشمگیری به عشایر استان در این رابطه نشده است.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

بیش از ۱۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۱۳هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.