اطلاعیه ها

پیام تسلیت مدیر کل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری درپی درگذشت سرپرست سابق شهرداری یاسوج شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد خرسان خیر، سد آبریز بله / محسنی‌اژه‌ای: با اختلاف‌نظر در خصوص سدها به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید / اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند من نیز از آن دفاع خواهم کرد دشمن به‌دنبال کاهش دلبستگی نسل جدید به ارزش‌های انقلاب است/حفظ شأن والای روحانیت ضروری است موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش ببریم/لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف ، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود بازدید میدانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از روند تکمیل ساخت ساختمان پزشکی قانونی شهرستان دنا چرا باید پروژه‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری برسند که فاقد مجوز زیست محیطی هستند؟/پرونده وزیر جهاد کشاورزی سابق چه شد و به کجا رسید؟ یک هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار در یاسوج آزادسازی شد حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رأس هیئت عالی قضایی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند

برخورد قانونی مجلس با هرگونه آسیب به بافت جمعیتی جوان کشور/هشدار به شرکت‌ها و افراد متخلف
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
نایب رئیس فراکسیون آسیب های اجتماعی مجلس یازدهم گفت:با شرکت‌ها و افرادی که قصد بازی با آینده کشور از راه آسیب به بافت جوان جمعیت کشور را داشته باشند تعارف نداریم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پبوارنیوز؛ مهدی روشنفکر با اشاره به طرح مجلس درباره جوانی جمعیت و خطر کاهش رشد جمعیت کشور و راهکارهای اجرایی جلوگیری از این خطر بالقوه اظهار داشت: جوانان مهمترین سرمایه‌های کشور هستند که آینده کشور در همه زمینه‌ها به آن‌ها وابسته است.
وی گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولان با صحبت‌های شعاری از کنار مسأله جوانان می‌گذرند و متوجه آسیب‌هایی که کشور در آینده متحمل می‌شود، نیستند. در هر صورت تهیه این طرح از اقدامات خوبی بوده  است که در زمینه دفاع از جوانان و آینده کشور تدارک دیده شده و واقعاً می‌توان گفت که این طرح اولین اقدام جدی برای پرداختن به مسائل جوانان با استفاده از ابزار قانونگذاری است.
البته مسائل زیادی در این طرح دیده شده که ماحصل تلاش چند ماه فعالیت همکاران ما در مجلس می‌باشد که شامل دغدغه‌ها و مشکلات جوانان و خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف بوده و بخصوص تلاش شده تا با حمایت از ازدواج جوانان و اختصاص تسهیلات خاص به جوانان متأهل، ضمن تشویق جوانان به امر ازدواج، دغدغه‌های اقتصادی آنان برای فرزندآوری را نیز کاهش دهد
نماینده شهرستان های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره  فعالیت های برخی شرکت های داخلی برای تولید انبوه و گسترده  داروهای ضدبارداری که بر خلاف سیاست های افزایش جمعیت در کشور است گفت: قطعاً از جهاتی، این مسأله در تناقض با اهداف طرح می‌باشد. البته مادران باردار در این طرح مورد حمایت ویژه قرار گرفته‌اند و با مطالعه ماده‌های مختلف این طرح، این مسائل به خوبی مشخص خواهد بود که در زمینه حمایت‌های درمانی، بیمه‌ای، مرخصی زایمان، کمک به بهداشت و درمان مادران باردار و تلاش برای استقرار مادران شاغل در کنار خانواده‌های خود، مسائل خوبی دیده شده است.
وی تاکید کرد: در رابطه با تولید انبوه این داروها بخشی از کار متوجه دستگاه‌های قضایی و انتظامی است که با اقدامات خارج از قانون برخورد کنند و مجلس نیز حتماً وظیفه نظارتی خود را انجام خواهد داد.
روشنفکر گفت: اما بعنوان مثال در همین رابطه، در یکی از مواد این طرح، بیان شده است که توزیع و ارائه رایگان اقلام پیشگیری از بارداری و تشویق به استفاده از آن‌ها در شبکه بهداشتی درمانی وابسته به وزرات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع است.
وی افزود: ضمن اینکه نهادهای فرهنگی هم بر اساس همین طرح، امکان بهتری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آگاه سازی جامعه جهت عدم استفاده از این داروها خواهند داشت و به‌طور کلی ساختاری تدارک دیده شده است که مسائل مربوط به سقط جنین و استفاده از این داروها با نظارت و کنترل بیشتری انجام گیرد
نایب رئیس فراکسیون آسیب های اجتماعی مجلس یازدهم در پاسخ به این سئوال که در این طرح فروش گسترده داروهای ضدبارداری که بعضاً سلامتی مادر را به خطر می اندازد لحاظ شده است، آیا قوه مجریه توان اجرای این بند از قانون را دارد؟ گفت: از لحاظ قانونی سعی شده دست نهادهای نظارتی و انتظامی بازتر شود و البته در همه موارد همکاری و تعامل وزارت بهداشت و این سازمان‌ها راهگشای بهتری خواهد بود.
وی گفت: وزارت بهداشت موظف به ایجاد سازوکار مناسب جهت فروش و پخش داروهای مذکور خواهد بود و بیان شده که هرگونه فروش و پخش خارج از سامانه ردیابی و رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت جرم می‌باشد و مشمول مجازات‌های درجه ۳تا۶ قانون مجازات اسلامی خواهد شد که بطور کلی جریمه‌های نقدی چند ده میلیونی، حبس تا ده سال، انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی، محرومیت از حقوق اجتماعی و انتشار حکم قطعی در رسانه‌ها علیه محکومین در این موارد استفاده می‌شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برخی شرکت هایی که در زمینه تولید داروهای ضد بارداری در کشور فعالیت می کنند که تحت لیسانس یک شرکت مساله‌دار است  تصریح کرد:  درباره این نوع شرکت ها، مسائلی مطرح می‌شود و بدون شک در برخورد با شرکت‌ها و افرادی که قصد بازی با آینده کشور از راه آسیب به بافت جوان جمعیت کشور را داشته باشند، تعارفی نداریم و ضمن اینکه بر اساس مواد مختلف این طرح، موارد خوبی برای مقابله با آنها پیش‌بینی شده است، مجلس آمادگی دارد که دیگر راه‌های مخل آسیب به زندگی جوانان و آینده جمعیتی کشور را  نیز مسدود کند.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی حتماً در صورت باز بودن راه برای هر شرکت و گروهی در زمینه تهدید نسل کشور، با قانونگذاری مقتدرانه، با آن ها مقابله خواهد کرد و چنانچه هرکسی با هر عنوانی، بصورت غیرقانونی، اقدام به فراهم سازی دارو و مواد سقط جنین در سطح گسترده کند و یا در چرخه امور مربوط به اقدامات گسترده در این زمینه دخالت داشته باشد، باید خود را از مصادیق موضوع ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی بداند و متوجه باشد که قانون در این زمینه با کسی شوخی ندارد.
روشنفکر در ادامه تاکید کرد: بدون شک طرح جوانی جمعیت، یکی از طرح‌های پیچیده و مهم می‌باشد که آینده کشور را تأمین می‌کند، معتقدم مجلس باید نظارت ویژه‌ای روی این طرح داشته باشد و باز هم معتقدم که در صورت اجرای درست، این طرح از افتخارات همیشگی مجلس و نمایندگان خواهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.