رهبر انقلاب دُز اول واکسن ايرانيِ کرونا را دريافت کردند
۰۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح امروز (جمعه) دُز اول واکسن کوو ايران برکت را دريافت کردند. اين واکسن که محصول تلاش محققان و دانشمندان جوان ايراني است به تازگي مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومي دريافت کرد و ايران به يکي از ۶ کشور توليدکننده واکسن کرونا در جهان تبديل شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ رهبر انقلاب اسلامي پس از تزريق واکسن، با تشکر از همه دست‌اندرکاراني که با دانش، تجربه و کوشش علمي و عملي خود کشور را از اين افتخار ملي برخوردار کردند، گفتند: از وزير محترم و همه مجموعه بهداشتي و درماني کشور، از آقاي مخبر و همکارانشان که در اين قضيه نيز همچون مسائل ديگر با دلسوزي، علاقه‌مندي، ابتکار و توانايي ظاهر شدند، و از آقايان دکتر مرندي و دکتر سجادي به دليل مراقبت‌هاي هميشگي از وضع سلامتي بنده، صميمانه تشکر مي‌کنم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اصرارهايي که از چند ماه قبل براي تزريق واکسن به ايشان وجود داشت، خاطرنشان کردند: من اولاً مايل نبودم از واکسن غير ايراني استفاده کنم بنابراين گفتم منتظر واکسن ايراني مي‌مانم چرا که بايد اين افتخار ملي را پاس بداريم و تا وقتي امکان پيشگيري و علاج در داخل وجود دارد، چرا از آن استفاده نکنيم؟

ايشان افزودند: البته وقتي نياز باشد، استفاده از واکسن خارجي در کنار واکسن ايراني نيز ايرادي ندارد اما بايد به واکسن ايراني احترام بگذاريم و از همه دانشمندان جوان، پر تلاش و فعال در توليد اين واکسن و ساير مراکزي که در کشور مشغول توليد واکسن هستند، تشکر کنيم.

رهبر انقلاب اسلامي گفتند: علاوه بر اصرار به استفاده از واکسن ايراني، تأکيد داشتم که دريافت واکسن در نوبت طبيعي خود انجام شود که امروز بحمدالله افراد بالاي ۸۰ سال و هم‌سن بنده، اغلب واکسن را دريافت کرده‌اند.

ايشان همچنين بر ضرورت ثبت اسناد علمي و انتشار مقالات مربوط به واکسن تأکيد کردند و افزودند: در کنار توليد قوي، سريع و بهنگام واکسن، اسناد و مقالات علمي آن را نيز براي آگاهي دنيا از کار بزرگ خود آماده و منتشر کنيد.

در ادامه آقاي دکتر نمکي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي، با تشکر از حمايت‌هاي رهبر انقلاب، به مديريت خوب پيک چهارم کرونا در کشور در مقايسه با کشورهاي ديگر و ثبت مدل درمان ايراني اشاره کرد و گفت: در خصوص واکسن، از ابتدا براي خريد و همچنين انتقال دانش فني اقدامات خوبي انجام شد و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام نيز علاوه بر واکسن در تأمين ماسک و دستگاه اکسيژن‌ساز همکاري بسيار مناسبي انجام داد.

دکتر نمکي با اشاره به رسوا شدن آمريکايي‌ها در ادعاي نبود محدوديت در انتقال تجهيزات و دارو به ايران گفت: پس از آنکه ما مجوز واکسن صادر کرديم، رئيس‌جمهور آمريکا اعلام کرد امکان انتقال واکسن به ايران وجود دارد که نشان داد حرف‌هاي قبلي آنها دروغ بوده است.

وزير بهداشت گفت: تا پايان مرداد گروههاي آسيب‌پذير، بيماران صعب‌العلاج و افراد بالاي ۶۰ سال واکسن دريافت خواهند کرد و پس از آن دانش‌آموزان و عوامل مدارس در نوبت تزريق قرار مي‌گيرند.

دکتر نمکي همچنين از فعاليت يک گروه ويژه براي ثبت مستندات علمي واکسن‌هاي مختلفي که در کشور در حال توليد هستند و ارائه اين مستندات به سازمانهاي جهاني خبر داد.

دکتر نمکي درباره رعايت‌هاي لازم پس از تزريق واکسن نيز گفت: همچنان بايد از ماسک استفاده شود، چرا که واکسن احتمال بيماري سخت را پايين مي‌آورد اما همچنان احتمال ابتلا وجود دارد.

همچنين آقاي مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) نيز تزريق واکسن به رهبر انقلاب اسلامي را اتفاقي منحصر بفرد و ترجمه عملي اعتماد بنفس داخلي و اتکاء به جوانان و تلاش‌هاي بيش از ۲۰۰ جوان متخصص با ميانگين سنّي زير ۳۰ سال دانست.

آقاي مخبر با اشاره به تلاشهاي محققان شرکت‌هاي دانش‌بنيان در توليد انبوه ونتيلاتور و داروهايي مانند رمديسيور، گفت: تا پايان شهريور بخش عمده‌اي از نياز کشور به واکسن تأمين خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.