بیانیه مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی در حمایت از جوانان انقلابی استان
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی در حمایت از جوانان انقلابی استان بیانیه ای صادرکرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی

ایران اسلامی چهله ی دوم خود را با بشارت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» ، در حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی آغاز نموده است. تجارب چهل ساله نخست انقلاب در بیانیه گام دوم ، رهگشای ریل گذاری آینده قرار گرفته و بر اساس آن، معظم له هفت توصیه را در راستای بلوغ انقلاب برشمرده اند. مردم، باور به آرمانهای انقلاب، تربیت و بکارگیری نیروی جوان مؤمن انقلابی نقشی اساسی در این فرآیند بر عهده دارد.
انقلاب اسلامی مبتنی بر عدالت اجتماعی و در راستای زدودن تبعیض و اشرافی گری مایه دلگرمی مردمی شد که در پاسداشت آرمانهای آن، چهل سال در مقابل توطئه های نظام سلطه مقاومت نموده و با ایجاد دو قطبی اسلام و استکبار معادلات جهانی را به نفع نظریه مهدویت و پیروزی حق تغییر دادند.
ناگفته پیدا است در این مسیر، حفظ جمهوریت مبتنی بر مردم سالاری دینی، به معنای تقویت مشارکت مردم در اداره جامعه جایگاهی اساسی دارد. نمی شود شعار تقویت مشارکت مردم را سر داد و با قشری گری به ایجاد رانت در راستای حفط منافع فردی، قومی و گروهی جهت حفظ وضع موجود پرداخت. پس دغدغه مقام معظم رهبری جهت تغییر وضع موجود بر اساس عمل به قانون اساسی و توجه به اصل تفکیک قوا در راستای تقویت مشارکت مردم و پرهیز از تولید رانت، قابل درک است و باید  توصیه معظم له به نمایندگان مجلس برای پرهیز از دخالت در امور اجرایی را با این منطق نگریست.
مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان، ضمن تأیید و حمایت از بیانیه جوانان انقلابی، بر این باوریم، راهکار برون رفت از معضلات کنونی کشور و به ویژه استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، توجه و عمل به اصل تفکیک قوا و البته ایفای وظایف قانونی قوا مبتنی بر شرح وظایف قانونی آنها است.
انتظار است دولت جدید بر اساس وعده ای که داده است در راستای ایجاد دولت مردمی برای رسیدن به ایرانی قوی، جهت غلبه بر مشکلات کنونی، مدیریت اجرایی استان را بر اساس تقویت گفتمان مدیریت جهادی و باور به اصل ما می توانیم ، به نیروهای طراز انقلاب بسپارد. البته  مولفه استفاده از نیروی بومی انقلابی و در راس آن استاندار بومی نقشی تعیین کننده در شناخت بهتر از منابع انسانی و مادی را ایفا خواهد کرد و مانع از فرصت سوزی و کج روی های آینده خواهد شد.
والعاقبت للمتقین
مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.