تنگه کبوتری مهریان بهشت گمشده پایتخت طبیعت ایران /فیلم +تصاویر
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
روستای مهریان در ۵کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد متبرک به وجود نور مبارک دو امام زاده می باشد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ
جاذبه بکر گردشگری در تنگه مهریان بنام تنگه کبوتری

 

روستای مهریان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر یاسوج را دارا می باشد بنام تنگه مهریان و در حوالی همین تنگه،جاذبه بسیار زیبا و بکر بنام تنگه کبوتری با چشمه های بسیار زیبا وجود دارد که این تنگه دارای جذابیت های بسیار می باشد.

آب شفاف و زلال رودخانه مهریان که قسمتی از آن از چشمه‌های تنگ که به کبوتری معروف است پس از طی مسیر به رودخانه بشار یاسوج و همچنین رودخانه کارون در استان خوزستان فرو می ریزد. فاصله تا مرکز استان پنج کیلومتر است.در توصیف این جاذبه باید گفت که چشم انداز طبیعی و دل انگیز بسیار زیادی در مقابل چشمان رهگذران به نمایش در می آید و با نقش‌ها و رنگ‌های متنوع، نقشی به یاد ماندنی از زیبای طبیعت در ذهن می ماند.

باگذشت این همه سال مسئولین محترم تلاشی جهت  معرفی فضاسازی و احیای بستر مناسب جهت رفت و آمد حتی به صورت پیاده به این تنگه انجام نداده اند وهمین عامل باعث شده بعلت صعب العبور بودن رفت و آمد و عدم شناخت آن به عموم؛ بسیاری از همسایگان روستاهای همجوار مهریان تاکنون از این جاذبه گردشگری بی اطلاع باشند.

در حالی که همه میدانیم اگر این جاذبه های گردشگری در استانهای دیگر بود به راحتی می دیدیم که  علاوه بر کشورایران در جهان هم شناحته شده بود

معرفی تنگه به روایت تصویر و کلیپ

 

 

 

 

 

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.