افزایش نگران کننده بستری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/ تجمعات و دورهمی‌ها عامل قوت گرفتن کرونا
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش بستری‌های کووید ۱۹ در استان ابراز نگرانی کرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۷۷۹ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داد.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم‌اکنون۶۰۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۳۰۹ بیمار مبتلای قطعی و ۳۵ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۶۲۹۰ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۹۶۰ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت، حدود ٤٦ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه و باشت است. همچنین از ۸۰۹ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۲۵ درصد موارد مثبت بودند که عمدتا در بهمئی، بویراحمد و کهگیلویه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تجمعات و دورهمی ها از مهمترین دلایل قوت گرفتن کرونا در استان است.

یزدان پناه تصریح کرد: این روزها شاهد افزایش نگران کننده بیماران بستری هستیم و تا زمانی که مشارکت مردم در رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و حذف تجمعات وجود نداشته باشد روند صعودی بیماری ادامه خواهد داشت.انشاالله با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و ماندن در خانه بجز در موارد ضروری شاهد روند نزولی بیماری در استان باشیم و از مرگ و میر افراد بی گناه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.