اقدام جالب و قابل تحسین عضو شورای اسلامی شهر یاسوج
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
دکتر عطاء‌الله دانشی با برگزاری جلسه‌ای در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و باحضور افراد متخصص و صاحب فن در زمینه‌های مختلف خواستار بیان مشکلات و ارائه چاره‌اندیشی برای حل این مشکلات شد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب خوش اندیش منبع : پیوارنیوز
پ
پ

 به گزارش پیوارنیوز؛ در ابتدای این جلسه اسماعیل مدبرمقدم، رئیس مجلس مشاوران دکتر عطاءاله دانشی(عضوشورای شهر یاسوج) با نقل قولی از مرحوم حاج آقای کافی گفت: امام خمینی با آن نگاه بزرگ بنیادهای فساد را در کشور جمع و پایه های فساد را در دنیا متزلل کردند،

مدبرمقدم بیان کرد: در دنیا ۲ نگاه توسعه محور و عدالت محور وجود دارد که نگاه جمهوری اسلامی عدالت محور است و واژه پیشرفت به جای توسعه میتواند هم رشد و هم عدالت را در خود داشته بباشد

وی خاطرنشان کرد: دکتر دانشی از زمان کاندیدا شدن در شورای اسلامی شهر یاسوج، قصد تشکیل کارگروهایی تخصصی برای رشد جامعه شهری را داشتند که این ایده قابل تحسین بوده و است.

مدبرمقدم در ادامه به نحوه عملکرد مجلس مشاوران پرداخت و گفت: ساختار مجلس مشاوران به سه قسمت تشکیل شده است که رئیس مجلس مشاوران که نقش اداره کننده دارد و شورای راهبردی به عنوان بازوی اصلی مجلس خط و مشی را مشخص می‌کند و همچنین کمیسیونها مهمترین نقش در حل مشکلات را خواهند داشت.

مدبر افزود: کمیسیون ها که به صورت تخصصی وظیفه بررسی مشکلات شهری و بیان راهکارهای تخصصی برای عبور از این معضلات را دارند در ۵۰ کمیسیون آورده و نیازمند را‌ه‌حل متخصصین برای حل این مشکلات است.

این فعال فرهنگی اجتماعی اظهار داشت: هر کمیسونی ساختار منسجمی دارد که نیازمند افراد متخصص در کمیسیون می‌باشد.

اسماعیل مدبرمقدم در پایان عنوان کرد: مشکلات و معضلات شهری یک روزه به وجود نیامده که بخواهد زود از بین برود، اما با توکل بر خداوند ، حضور متخصصین امر و برنامه ریزی دقیق و راهکارهای علمی و کاربردی گام مهمی در حل مشکلات خواهیم برداشت.

همچنین دکتر عطاء الله دانشی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: بابت اعتماد و رای دادن مردم سپاسگزارم،ازشمامی خواهم مرا از بابت ناتوانی و نارسایی‌ها ببخشید، من جدا از شما نیستم و باید از نظرات شما استفاده کنم تا عملکرد موفق‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظرات و افکار عمومی می‌تواند برای حل مشکلات، راهگشا باشد بیان کرد: باید منتقد باشیم و تقاضا کنیم تا زندگی مرفه‌تری داشته باشیم.

دکتر دانشی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی و خدمات رسان باید هماهنگی و قرارداد کاری بین آنها باشد تا از کنده‌کاری بی مورد خیابان‌ها جلوگیری شود همچنین بین آنان تفاهم‌نامه‌ای هم وجود داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه شهرداری منابع درآمد ثابت و پایدار به ندرت دارد، ادامه داد: مالکین زمین؛ زمین‌های هکتاری خود را به صورت قواره‌ای ۲۰۰ و ۳۰۰متری تکه می‌کنند تا مشمول طرح تفکیک و کاربری نشوند.

دکتر دانشی اظهار داشت: بنگاه‌های معاملاتی بدون آگاهی و اطلاع نسبت به زمین، آن را به فروش نرسانند که این نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات در شهر یاسوج ناعادلانه توزیع شده گفت: یکی از مشکلات در سطح شهر یاسوج، کمبود فضای سبز است که به ندرت می‌بینیم باید خدمات در سطح شهر تقسیم بشود، اگر در نقاط مختلف شهر یاسوج صنوف مختلف را قرار بدهیم از به وجود آمدن خیلی از مشکلات به خصوص ترافیک جلوگیری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج بیان داشت: سرویس‌های که در سطح شهر تردد دارند و قبلا در اختیار دانشگاه‌ها قرار داشت در حال حاضر در حال تعمیر‌ می‌باشند و به زودی در اختیار مردم قرار داده ‌می‌شوند.

دکتر دانشی با اشاره به سفر ریاست جمهوری درکهگیلویه و بویراحمد، گفت: در زمان سفر رئیس جمهور به استان به دلیل اینکه به تازگی مراسم آیین معارفه استاندار برگزار شده بود؛ برنامه و طرحی خدمت رئیس جمهور ارائه نشده بود که در مقابل این برنامه‌ها بودجه دریافت کنیم در نتیجه بودجه با میزان کم به استان تعلق گرفت.

عضو شورای شهر یاسوج اظهار داشت: از صاحبان حرفه‌ها و جامعه دانشگاهی توقع و انتظار داریم تا رساله‌ و پایان‌نامه‌ها با موضوع توسعه شهری که جنبه اجرایی داشته باشد را جهت رفع مشکلات شهری ارائه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: از همه شهروندان یاسوج تضاضا داریم با ارائه برنامه‌ها و طرح‌ها جهت ساختن یاسوجی آباد کمک نمایند و همچنین با درخواست از ادارات و نهادها با دادن مطالبات شهرداری یاسوج زمینه را برای رفاه بیشتر فراهم کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.