برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب خوش اندیش منبع : پیوارنیوز
پ
پ

 به گزارش پیوارنیوز؛ محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم به دنبال برقراری عدالت در کشور است و در این زمینه طرح و برنامه‌هایی داشته، همچنین دولت برای جامعه ایثارگری هم اقداماتی در دست انجام دارد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در افزود: بنیاد شهید کشور در دوره جدید مدیریتی خود براساس سیاست‌های ابلاغی دولت برنامه ریزی‌هایی انجام داده و باید ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها برای دست یافتن به این اهداف تلاش کنند.
وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های بنیاد شهید ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت است و قبور شهدا باید محور اجرای برنامه‌های فرهنگی باشند.
پاکدل با بیان اینکه بنیاد شهید کشور از ظرفیت خانواده و فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری برای پیشبرد امور و برنامه‌های خود استفاده می‌کند، گفت: اجرای قوانین مربوط به حوزه ایثارگران در ادارات مختلف مورد توجه و نظارت قرار خواهد گرفت.
معاون بنیاد شهید کشور خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی در بنیاد شهید کشور بر مبنای قانون بودجه ۱۴۰۱ طراحی شده که براساس این طرح مشکل مسکن، اشتغال و معیشت جامعه ایثارگری برطرف می شود.


همچنین سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم کار سیاسی در بنیاد شهید را ناپسند و خیانت به خانواده شهدا و ایثارگران دانست.
وی با بیان اینکه نباید نگاه قومی و قبیله‌ای به جامعه ایثارگری داشته باشیم، افزود: برخی گلزارهای شهدا در استان جاده دسترسی ندارند که رفع این مشکل در دستور کار مدیرکل جدید قرار گیرد.
هاشمی‌مهر بر ساماندهی تعدادی از گلزارها تاکید و با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در دستور کار مدیرکل جدید قرار گیرد، افزود: اعتبار لازم برای ساماندهی گلزار شهدا تامین شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دغدغه اصلی جامعه ایثارگری استان اشتغال و مسکن است که امیدوارم با همت مدیریت جدید و تازه نفس و همچنین تلاش همه مدیران و مسئولان رفع شود.
این مسئول با یادآوری این نکته که امنیت کنونی را مرهون از خودگذشتگی رزمندگان و ایثارگران در جنگ تحمیلی هستیم گفت: درمان ایثارگران موضوع مهمی است که بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فارغ از نگاه‌های قومیتی و سیاسی کار می کنم و متعلق به همه استان هستم و به یاری خداوند بنیاد شهیدی بالنده و با یک الگوی‌پذیری مثبت خواهیم داشت.


“رضا پارسیان نژاد” نیز در این آیین ابتدا به آمار جامعه ایثارگری استان پرداخت و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۱۸۸۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.
وی اظهارکرد: تعداد جانبازان ۷۰درصد استان را ۶۷ جانباز عنوان و تصریح کرد: مابقی جانبازان زیر ۲۵درصد و به بالا، ۱۰۴۸۷ جانباز هستند. مجموع آزادگان این استان ۳۱۷ نفر است.
مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد این استان را غنی از منابع در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و گاز عنوان و خاطرنشان کرد: اما سرمایه‌های اصلی استان منابع انسانی است که بیشترین ظرفیت مربوط به جامعه ایثارگریست.
پارسیان نژاد از فعال شدن شورای علمی ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت به عنوان اولین اولویت اول کاری خود نام برد و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها عضو این شورا هستند و سعی کنیم به جامعه ایثارگری خدمت‌گزاری کیفی و کمی داشته باشیم.

وی، یکی از مشکلات بنیاد را خارج از این نهاد و در سایر دستگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اشتغال ایثارگران تنها وظیفه بنیاد شهید نیست، نیاز است دستگاه‌ها با هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری اهتمام کافی داشته باشند.
مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: من فارغ از نگاه‌های قومیتی و سیاسی کار می کنم و متعلق به همه استان هستم و به یاری خداوند بنیاد شهیدی بالنده و با یک الگوی‌پذیری مثبت خواهیم داشت.
پارسیان نژاد مسئله مسکن و اشتغال را از دیگر مشکلات جامعه ایثارگری عنوان و اظهار کرد: طی چند ماه آینده در بنیاد باید تمامی فرزندان شهداء و جانبازان ۷۰ درصد دغدغه اشتغال نداشته باشند. شب و روز نمی شناسم، پای کار هستم، شخصا در همه شهرستان‌ها حضور پیدا خواهم کرد و نیازی به حضور جامعه ایثارگری در مرکز استان نیست.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد قهرمانانی در تراز جهانی داریم، بیان کرد: در صورتی که قهرمانان(شهیدان) خود را به خوبی معرفی نکنیم جومونگ، هالیوود و بالیوود قهرمانان ما می شوند بنابراین خدمت همگانی ما باید معرفی قهرمانان استانمان در کشور باشد.
گفتنی است در حاشیه این مراسم از زحمات چهار ماهه “منوچهر فتاحیان”، سرپرست بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و “رضا پارسیان نژاد” به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان معرفی شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.