کارگر قلب تپنده جامعه انسانی است
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دبیر اجرایی به همراه هیات اجرایی خانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

 به گزارش پیوارنیوز؛ در ابتدای این دیدار دبیر اجرایی خانه کارگر ضمن عرض سلام و تبریک به دکتر واعظی زاده، وی را از سرمایه‌های بومی، ارزشمند و از جنس مردم دانست.

علیرضا جنتی دبیر اجرایی خانه کارگر استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد بر هماهنگی و تعامل کامل با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور حمایت از حقوق جامعه کارگری اشاره کرد.

وی اعلام حمایت همه جانبه خود و اعضای خانه کارگر از مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را با توان بیشتری خبر داد.
دکتر جنتی گفت: چند سالی از سقوط آزاد ارزش دستمزد کارگران در برابر هزینه‌های بالای زندگی می‌گذرد، اما این روز‌ها موضوع مشکلات اقتصادی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار بالا گرفته و آن‌ها دوران سختی را می‌گذرانند.


افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمت اقلام به ویژه کالا‌های اساسی بعد از تعیین دستمزد کارگران و در سال جدید اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشتی و افزایش دستمزد کارگران را بیش از پیش نشان داد این در حالی است که تقاضای جامعه کارگری مبنی بر افزایش دستمزد در نیمه‌ی دوم سال برای بهبود قدرت خرید آن‌ها در دستور کار است.
جنتی گفت: ما مدافع حقوق کارگران هستیم، اگر تورم را مدیریت کنیم ، کارگران ‌دغدغه دستمزد و مسائل معیشتی را نخواهند داشت و از سوی دیگر تولید کننده نیز به مشکل بر نمی خورد.
وی پایین بودن حقوق را از دیگر مشکلات کارگران دانست و گفت: با این گرانی و تورم موجود در کشور، حقوق کارگران کفاف زندگی آنها را نمی دهد و مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به قشر پایین جامعه توجه بسیاری کرده است.
وی با تاکید بر اینکه جنگ اکنون جنگ اقتصادی است، گفت: کارگران، محور اقتصاد هستند و اگر تولید به وسیله کارگران رونق نیابد اقتصاد کشور توسعه نمی یابد.
وی یادآور شد: از طرفی کارگران قشر مظلومی هستند و با سختی معیشتی و اقتصادی زیادی گریبانگیر هستند.
در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ضرورت تسویه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: در فراکسیون کارگری مجلس به دنبال این هستیم که دولت هر سال بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا هم مطالبات تأمین اجتماعی محقق شود و هم پرداخت‌های این سازمان به کارگران افزایش پیدا کند.

دکتر جنتی افزود: همچنین در حوزه حقوق و دستمزد باید پایه حقوق کارگران افزایش پیدا کند و برنامه مجلس این است که قانون همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان هر سال با قوت بیشتری از قبل اجرا شود.

در این نشست دکتر واعظی زاده مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ضمن خوشامدگویی به دبیر و اعضاء خانه کارگر استان گفت : عناصر تولید (کارگاه ، کارگر و کارفرما) ، عوامل اصلی ایجاد فرصت شغلی ، امنیت شغلی ، تامین مادی کارگر و کارفرما و تامین مایحتاج داخل و خارج و استقلال کشور محسوب می شوند که برای تقویت هرکدام از آنها باید سایر عناصر را هم تقویت کرد . دکتر واعظی زاده در این جلسه همگان را به همدلی و هم افزایی و ایجاد نشاط و سرزندگی و امید در داخل بنگاه های اقتصادی دعوت کرده و توجه جدی به استراتژی های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را بهترین مسیر افزایش درآمد سرانه جامعه ، قطع وابستگی‌ها ، توسعه اشتغال پایدار و برون رفت از تحریم‌ها دانست.

دکتر واعظی زاده با اشاره به نقش مهم خانه کارگر در حمایت از حقوق و منافع کارگران، پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را در راستای تقویت این نهاد اعلام کرد که خانه کارگر استان پیگیرترین و پر خدمات ترین نهادی هست که قشر زحمت کش کارگر را  مورد حمایت و خدمات ارزنده ای نیز به کارگران و خانواده محترمشان ارائه میدهد ،لذا اینجانب در نظر دارم که در زمان مدیریت خود اتاق فکری متشکل از افراد توانمند و دلسوز و دارای ایده و هیات اجرایی خانه کارگر جهت رفع موانع و مشکلات جامعه کارگری راه اندازی نمایم.

دکتر واعظی زاده‌ خاطرنشان کرد: خوشنام بودن خانه کارگر با مواضع دلسوزانه و کارشناسانه آن به حمایت این قشر شریف و عزیز و تولید داخلی کاملا ستودنی و قابل تحسین می‌باشد و از زحمات مسئولین خانه کارگر قدردانی می‌کنم.

وی گفت: به غیر از سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی دیگر ارگان‌های دولتی و حاکمیتی از جمله استاندار محترم‌ باید جهت حمایت و رفع مشکلات این قشر که ایثار و فداکاریشان زبانزد خاص و عام میباشد در کنار خانه کارگر که نزدیکترین ارگان به قشر کارگریست و هدفی جز رفع مشکلات جامعه کارگری ندارد باشند و خانه کارگر را حمایت همه جانبه و مورد لطف خود قرار دهند و نگذارند خانه کارگر تنها‌ باشد.
وی از همه مسئولین بویژه دولتمردان خواست در جهت رفع جامعه کارگری به صحنه بیایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.