اطلاعیه ها

پیام تسلیت مدیر کل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری درپی درگذشت سرپرست سابق شهرداری یاسوج شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد خرسان خیر، سد آبریز بله / محسنی‌اژه‌ای: با اختلاف‌نظر در خصوص سدها به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید / اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند من نیز از آن دفاع خواهم کرد دشمن به‌دنبال کاهش دلبستگی نسل جدید به ارزش‌های انقلاب است/حفظ شأن والای روحانیت ضروری است موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش ببریم/لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف ، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود بازدید میدانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از روند تکمیل ساخت ساختمان پزشکی قانونی شهرستان دنا چرا باید پروژه‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری برسند که فاقد مجوز زیست محیطی هستند؟/پرونده وزیر جهاد کشاورزی سابق چه شد و به کجا رسید؟ یک هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار در یاسوج آزادسازی شد حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رأس هیئت عالی قضایی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند

«تنگ انار» دیار فراموش شده‌ی شهرستان چرام
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
تنگ انار دیار فراموش شده دارای سه شهید و ده‌ها رزمنده و جانباز برخاسته از این روستا که مردمان آن بواسطه نبود امکانات اولیه مجبور به ترک دیار خود شدند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

یادداشت/ پیوارنیوز؛رسول اعتمادمفرد روستای تنگ انار جزء بخش سرفاریاب از شهرستان چرام است که از کهگیلویه منفک و جزء نقشه‌ئ آماری چرام قرار گرفت تا با زد و بندهای سیاسی و فارغ از ظرفیت لازم در سال ۱۳۸۹ مجوز شهرستانی به خود گیرد ، اما هیچ کدام از مسئولین این شهرستان ، روستا را بلد نیستند ، فقط از روی نقشه و آمار شاید اسم این روستا را داشته باشند که تا کنون پای هیچ مسئول اداری و نهادی به این روستا باز نشده است.


خوب دلیلش هم معلوم است چون فاقد جاده است و طی کردن مسافتی ۱۰ کیلومتری پیاده روی برای مسئولین پشت میز نشین کاری بسیار سخت و دشوار است.


در طول این سالهای پس از انقلاب یک بار فرماندار به همراه تعدادی از مسئولین ادارت وقت ، آن هم با پیگیری های زیاد مردم با خودروی شاسی بلند پیکاب و مشقت فراوان ، همچنین رسانه ای کردن آن راهی این دیار شدند.
مردم این روستا هم با شعف و خوشحالی به قربانی کردن گوسفند به استقبال آمدند.
اما این مسئولین جزء صرف یک نهار مفصل و دادن وعده های محقق نشده ، هیچ دستاوردی برای مردم نداشت و حتی دریغ از یک لودر یا بولدوزر برای مرمت این جاده مخروبه که اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی ساخته شده بود و سال ها قبل بدلیل ریزش کوه و سیلاب کاملا غیر قابل استفاده شده است.


روستای تنگ انار متشکل از سه پاره ده ( *تنگ انار علیا ، سفلی ، وسطی* ) که از ابتدایی ترین امکانات جاده و مدرسه مناسب ، آب شرب و امکانات بهداشتی محروم هست.
بعلت نبود جاده دسترسی برای تهیه کپسول گاز و نفت ، مردم هم با قطع درختان و تهیه هیزم برای پخت پز و گرمایش خود استفاده می کنند .

ای جان حدیث ما به دلدار باز گو
لیکن چنان مگو که صبا را خبر شود
(حافظ)

*صبر می کنیم باشد که غم خجل شود از صبر ما*

رسول اعتمادمفرد

انتهای پیام

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.