خدمات‌رسانی گروه جهادی بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج به مردم دیشموک
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
گروه جهادی بسیج دانشجویی «شهید میثمی دانشگاه یاسوج» به خدمت‌رسانی به مردم محروم دیشموک پرداختند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارپیوز شرح گزارش خدمت‌رسانی گروه جهادی بسیج دانشجویی شهید میثمی یاسوج به شرح ذیل است:

«الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ»

(جهادِ خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ خدمت، به خود خدمت‌رسان سود می‌رساند. دل کندن از بهره‌های شخصی برای بهره رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقا و اراده را قوّت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می‌کند.)

[مقام معظم رهبری]

همزمان با تعطیلات نوروزی و آغاز سال نو گروه جهادی یاران مهر بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج متشکل از خواهران و برادران جهادگر در منطقه کم برخوردار دیشموک(روستای سردو) حضور پیدا کرده است.

این اردو که از ۵ فروردین ماه با هدف عملیات شناسایی منطقه و انجام فعالیت هایی در ابعاد مختلف فرهنگی(برگزاری جشن، دیدار و تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی مزار مطهر شهدا، جشن تکلیف، هیئت های خانه به خانه، مسابقات فوتبال، تشکیل گروه های سرود و سشنبه های مهدوی و…) و در زمینه آموزشی (کلاس های رفع اشکال و کنکوری، مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، توزیع بسته های لوازم التحریر و…) در بخش عمرانی(تکمیل مسجد روستا، رنگ آمیزی مدارس و…) اهدای دارو به خانه بهداشت، حضور تیم درمان و طب سنتی همچنین در بخش‌های مطالبه گری و تربیتی نیز اقداماتی بعمل آورد که به مدت ۶ روز ادامه و در تاریخ ۱۱ فروردین ماه به پایان رسید.

معتقدیم اگر چه خدمات اردو‌های چند روزه جهادی در برابر مشکلات بسیار مناطق محروم ناچیز باشد اما برقراری ارتباط صمیمی جهادگران با مردم و انجام هر آنچه در توان دارند خود باعث ایجاد امید به آینده در دل مردم می‌شود.

ریشه اصلی مهاجرت از روستا به شهر و ایجاد مشکلات بعدی از این قِبَل، ناشی از توزیع ناعادلانه امکانات و عدم توجه دولت های مختلف به روستا‌ها بوده که رفع این محرومیت ها جزء با سرمایه گذاری دولت در این مناطق و تقویت گروه‌های جهادی به عنوان لایه های میانی میسر نمی‌شود.

گروه جهادی یاران مهر به عنوان اولین گروه جهادی دانشجویی استان با استعانت از پروردگار متعال و به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت از مناطق محروم و تحقق شعار خدمت رسانی برای عدالت و پیشرفت به کار گرفته است.

سردار خرمدل فرماندهی محترم سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این گروه جهادی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ که مشغول خدمت رسانی در بخش دیشموک (روستای سردو) بودند، قول مساعدت های شایانی برای پیگیری و برطرف کردن مشکلات این روستا داده اند.
که از آن جمله می‌توان به تکمیل مسجد روستای سردوی سفلی و مساعدت‌هایی برای تعمیق و گسترش فرهنگ کار و اشتغال در این منطقه اشاره کردند.
همچنین معاونت جهاد و سازندگی سپاه فتح استان جناب سرهنگ صالحی نیز در بازدیدی وعده مساعدت ساخت و تکمیل خانه عالم و حمایت در جهت رفع معضلات فرهنگی و مذهبی روستا داشتند.

گروه جهادی یاران مهر تا به نتیجه رسیدن مطالبات به حق مردم در کنارشان خواهد بود و ادامه آن شاءالله تابستان پیش رو برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی و پیگیری بیشتر مطالبات به این روستا سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.