ضرورت بالا بردن وزن و هیمنه خانه مطبوعات/رسانه ها مطالبه گری شعار سال را داشته باشند
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
در نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات با مدیرکل فرهنگ و ارشاد مطرح شد: مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار بالا بردن وزن و هیمنه خانه مطبوعات شد و گفت: باید در جهت اهداف خانه مطبوعات به مسائل ماهیتی رسانه‌ای آن ورود پیدا کنید.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛«امین درخشان» امروز در نشست اعضای هیئت مدیره و بازرسین خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خودم را با مسائل حوزه مطبوعات بیگانه نمی بینم، زیرا تحصیلات دانشگاهی بنده در حوزه رسانه و فعالیت در روابط عمومی نیز داشته‌ام.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و بازرسین این مجموعه که دغدغه پیگیری مسائل رسانه‌ها را دارند گفت: توجه به شعار سال موضوعی اساسی بوده که گاهی در پایان سال مردم اثرات آن را مطالبه می‌کنند و می‌طلبد که رسانه‌ها مطالبه‌گری در این عرصه را مدنظر قرار دهند.
وی معیشت و اشتغال را دغدغه همه مردم به ویژه اعضای مطبوعات و رسانه‌ها دانست و افزود: این به معنای نادیده گرفتن مشکلات رسانه ها نیست و در این زمینه وظیفه خود می‌دانیم که پیگیر مسائل رسانه‌ها و مطبوعات باشیم.
درخشان خانه مطبوعات را یکی از بازوان توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در این استان دانست و خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت نرم کشوری رسانه‌های زیادی دارد.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد پالایش خبرنگاران و رسانه‌ها به منظور رصد و پیگیری بهتر مشکلات آنها را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بخشی از این مشکلات شاید به دلیل مسائل ساختاری بوده که اجازه ورود افراد غیر متخصص به اسم رسانه های کم اهمیت و مدعی خبرنگاری و رسانه را به آنها داده است.
وی خواستار پالایش خبرنگاران و رسانه ها توسط خانه مطبوعات استان شد و تصریح کرد: رسانه های فاقد مجوز نیز باید ساماندهی شوند.
درخشان خواستار بالا بردن وزن و هیمنه خانه مطبوعات شد و افزود: باید در جهت اهداف خانه مطبوعات به مسائل ماهیتی رسانه‌ای آن ورود پیدا کنید.
این فعال فرهنگی و رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌های استان خواست علاوه بر پیگیری مسائل صنفی، رسالت اطلاع‌رسانی و مسائل توسعه استان را نیز پیگیری و در دستور کار خود قرار دهند.
وی آموزش خبرنگاران و رسانه ها را یکی از مسائل مهمی دانست که در سال جدید با استفاده از ظرفیت افراد توانمند در سطح ملی این امر محقق خواهد شد.
درخشان خاطرنشان کرد: در زمینه برگزاری جشنواره رسانه‌ای نیز با ساختار ماهیتی و اهمیت بالا جهت اثبات وجه عرصه رسانه‌ای با ساختارهای مورد نظر نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عضویت خبرنگاران در صندوق هنر را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته جهت حضور مدیرعامل صندوق هنر کشور در استان، تلاش می‌کنیم علاوه بر نشست مدیرعامل با هنرمندان، نشستی نیز با اصحاب رسانه برگزار شود.
وی پیگیری بحث مسکن خبرنگاران را یک ضرورت دانست و گفت: در نشست با هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه نیز این موضوع مطرح شد و تلاش می‌کنیم با همکاری خانه مطبوعات کارگروهی در زمینه مسکن و مسائل معیشتی خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکیل شود.
«سید داوود موسوی منش» نیز در ابتدای این نشست ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: سال گذشته کارهای خوبی توسط خانه مطبوعات صورت گرفت و با رایزنی با سازمان جهاد کشاورزی توزیع مرغ بین همکاران رسانه‌ای در شهرستان بویراحمد به میزان بیش از هزار و ۱۰۰ کیلو صورت گرفت.
رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به نام نویسی خبرنگاران شهرهای کهگیلویه و گچساران برای دریافت سهمیه مرغ، بعد از نهایی شدن لیست کار توزیع آنها نیز در این شهرستان ها آغاز می شود.
وی خواستار برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری متناسب با اعیاد و مناسبت ها شد و افزود: به دلیل کمبود هزینه، همکاری اداره کل جهت برگزاری این برنامه ها یک ضرورت است.
موسوی منش برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سواد رسانه را یک ضرورت دانست و گفت: می طلبد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم را با خانه مطبوعات داشته باشد.
رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد تضعیف یا تقویت خانه مطبوعات را تضعیف و تقویت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و خواستار تعیین تکلیف انجمن خبرنگاران کهگیلویه شد.
وی تعیین تکلیف رسانه های بدون مجوز را خواستار شد و اظهار کرد: توقع داریم یک نفر به عنوان کارشناس صندوق هنر در اداره کل مسائل رسانه ها را رصد و پیگیری کند.
موسوی منش خاطرنشان کرد: همه فعالیت های خانه مطبوعات نیازمند هزینه است و سال گذشته ۲۳ نشست با مدیران استانی داشتیم، ولی هزینه در این زمینه جذب نشد.
گفتنی است، برگزاری جشنواره فرهنگی، مطبوعاتی، اختصاص بخشی از اعتبارات فرهنگی به رسانه ها، مسکن و معیشت خبرنگاران، توجه به جایگاه اصلی خانه مطبوعات، شرکت اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات در شورای اداری استان، توزیع آگهی ها بین مطبوعات، بیمه خبرنگاران، رایزنی با مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در زمینه پرونده بعضی از اعضای خانه مطبوعات، آموزش اصحاب رسانه، تکمیل و تجهیز خانه مطبوعات، پیگیری کرایه کیوسک های مطبوعاتی و رتبه‌بندی خبرنگاران و رسانه ها از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.