اجرای طرح «مائده آسمانی» نمایش خیابانی «راز خوشبختی» در نمایشگاه «بهار ضیافت»
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
همزمان با سومین روز برپایی نمایشگاه قرآنی «بهار ضیافت» صورت گرفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح «مائده آسمانی» و نمایش «راز خوشبختی» در نمایشگاه «بهار ضیافت» برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، همزمان با سومین روز برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت با عنوان «بهار ضیافت» برنامه های متوعی برگزار شد که علیرغم سردی هوا مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفتند.

در این نمایشگاه علاوه بر غرفه کتاب، غرفه محصولات فرهنگی، مد و لباس، خانواده، برنامه‌های ویژه کودکان، امر به معروف و نهی از منکر و پاسخ به شبهات، تولید محتوا در فضای مجازی، نغمات آسمانی، قرآن بخوان جایزه بگیر، استعدادیابی اذان، صوت، قرآن، جهاد تبیین و غرفه گفتمان جوان نیز با حضور مربیان برجسته برپا می‌شود.

برپایی ایستگاه‌ نقاشی و خوش نویسی با حضور هنرمندان، محافل قرآنی، نشست‌های تخصصی موضوعی، گفت و گو‌های تخصصی جوانان و پرسش و پاسخ، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع قرآنی از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

همزمان با سومین شب برپایی این نمایشگاه برنامه های متعددی از جمله اجرای نمایش با موضوع آسیب های اجتماعی، نقاشی بکش جایزه بگیر، اجرای برنامه های شاد ویژه کودکان، اجرای طنز و … برگزار شد که باعث ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگ سالان شد.

یکی از غرفه های این نمایشگاه بزرگ قرآنی، غرفه ای با عنوان «مائده آسمانی» بوده که توسط هنرمند هم استانی فردین یزدانی دایر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه، گفت: به مناسبت ماه نزول قرآن و ماه رحمت و برکت همزمان با برگزاری نمایشگاه «بهار ضیافت» در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، سفره کریمانه افطار و طرح «مائده آسمانی» توسط هنرمند هم استانی فردین یزدانی با حمایت این اداره کل اجرا شد.

«امین درخشان» افزود: این طرح در فضای بومی و در بخش جنبی نمایشگاه بهار ضیافت، همراه با تهیه و توزیع نان محلی، آش دوغ، آش کارده، دمنوش آویشن و چای و خرما به صورت صلواتی برگزار شد.

درخشان یادآور شد: در قالب این طرح، تعداد ۷۰۰ قرص نان به بهای هر قرص نان یک شاخه گل صلوات بین بازدید کنندگان و مومنین روزه دار حاضر در نمایشگاه توزیع شد.

وی فرهنگ نذر، اکرام ایتام و توجه به نیازمندان را یک حرکت خیرخواهانه عنوان و بر گسترش این امر تاکید کرد و گفت: همه روزه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و به وقت افطار غذاهای محلی ویژه سفره افطار بین بازدید کنندگان توزیع خواهد شد.

«امین درخشان» همچنین از اجرای نمایش «راز خوشبختی» با موضوع و محوریت آسیب های اجتماعی خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد، در راستای سیاست ها و اهداف شورای فرهنگ عمومی و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی با زبان رثای هنر نقش آفرینی کردند.

درخشان افزود: نمایش «راز خوشبختی» به نویسندگی فردین یزدانی و کارگردانی مسعود نیک پی توسط موسسه فرهنگی و هنری نیما وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت «محبت والدین، فرزندان طلاق و نفی خشونت» با هنرنمایی فردین یزدانی، حجه الاسلام خوش قدم، زینب شفیعی و محمد فتحی اجرا شد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و شادی بخش در ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان مردم به وبژه جوانان و نوجوانان تاثیر به سزایی دارد، فعالیت هنرمندان را در کاهش آسیب های اجتماعی مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.