کشف ۳۹۵ کیلوگرم هیزم و زغال قاچاق در گچساران
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری داری گچساران گفت: در سال گذشته ۳۹۵ کیلو گرم زغال و هیزم قاچاق کشف شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مجید نظری اظهار کرد: در سال گذشته ۹۰ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی اینن شهرستان تشکیل شده و متخلفان برای پیگیر‌های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: این پرونده‌ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی، قطع و آتش زدن درختان و چرای دام مازاد بوده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به اینکه ۱۴ نفر متخلف سال گذشته در زمینه قطع درختان جنگلی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: متخلفان اقدام به قطع یکهزارو ۱۵۷ اصله درخت، درختچه و سرشاخه کرده بودند.

نظری عنوان کرد: در زمینه قاچاق محصولات جنگلی ۵ فقره پرونده در این شهرستان سال گذشته تشکیل شد که متخلفان اقدام به قاچاق ۳۹۵ کیلوگرم زغال و هیزم کرده بودند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اضافه کرد: در این مدت بیش از ۴۸ پرونده تخریب و تصرف در گچساران تشکیل شد، متخلفات اقدام به تصرف بیش از ۱ میلیون و ۳۳ هزارو ۹۸۴ متر مربع اراضی ملی کرده بودند.

وی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می‌شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در این شهرستان دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران مراجعه و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

نظری بیان داشت: در سال گذشته ۲۳ پرونده تخلف چرای دام مازاد در عرصه منابع طبیعی گچساران تشکیل و برای پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه چهار هزار و ۹۵ رأس دام از منطقه خارج شد، افزود: با سودجویان از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی به صورت قانونی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.