دفاع مقدس فرهنگ و تمدن ما را شکل داده است
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: سرهنگ «آسمند» گفت: دفاع مقدس یکی از سرنوشت‌سازترین برهه‌های زمانی و سرمایه عظیمی است که فرهنگ و تمدن ما را شکل داده و باید به نسل جوان انتقال داده شود تا آیندگان بدانند چه کسانی از مرزهای فیزیکی و عقیدتی آنها دفاع‌ کردند تا این آرامش و امنیت ایجاد شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ ستاد شهرستانی مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت امروز به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار و با حضور سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداران در سالن جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: هرچند دفاع مقدس برش کوتاهی از تاریخ انقلاب اسلامی است، اما یکی از سرنوشت‌سازترین برهه‌های زمانی و سرمایه عظیمی است که فرهنگ و تمدن ما را شکل داده و باید به نسل جوان انتقال داده شود تا آیندگان بدانند چه کسانی از مرزهای فیزیکی و عقیدتی آنها دفاع‌ کردند تا این آرامش و امنیت ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهل و سومین سال آغاز دفاع مقدس هستیم، افزود: ستاد برگزاری مناسبت‌های ملی دفاع مقدس به ریاست استاندار شکل می‌گیرد که لازم است فرمانداران این ستاد را در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و به دبیری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار کنند و برنامه‌های مختلفی را در مناسبت‌های مختلف دفاع مقدس پیش‌بینی و در سامانه دفاع مقدس ثبت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس در طول سال داریم که برای گرامی‌داشت این مناسبت‌ها باید برنامه‌ریزی لازم در شهرستان‌ها انجام شود.

آسمند با اشاره به اینکه ۲۳ یادمان شهدای گمنام در استان داریم، ابراز کرد: از این تعداد، هشت یادمان در شهرستان بویراحمد، چهار یادمان در شهرستان کهگیلویه، دو یادمان در شهرستان دنا و دو یادمان در شهرستان گچساران قرار دارد و شهرستان‌های چرام، بهمئی، لنده، باشت و مارگون هر کدام یک یادمان شهدای گمنام دارند.

وی خواستار برگزاری جلسات هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران شد و ابراز کرد: جلسات هیئت امنای یادمان‌های شهدای گمنام باید هر دو ماه یک بار برگزار و مشکلات یادمان‌ها بررسی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم ثبت برنامه‌های دفاع مقدس در سامانه دفاع مقدس و مقاومت، از فرمانداران شهرستان‌ها خواست ادارات و سازمان‌های شهرستانی را موظف کنند که برنامه‌های اجرایی خود را در سامانه دفاع مقدس و مقاومت ثبت کنند.

آسمند با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس به عنوان یک کتاب مرجع و مستند تاریخی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان، گفت: این دانشنامه ۲۸۹ مدخل دارد که نقش ادارات و سازمان‌های شهرستانی نیز بخشی از این مداخل هستند و لازم است شهرستان‌ها برای تدوین نقش خود با مجری طرح همکاری کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.