ستاد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در همه ادارات تشکیل شود
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و ستاد استانی مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت امروز با حضور اعضاء در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ سرهنگ امیرعباس آسمند با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: لازم است ستاد گرامیداشت سوم خرداد در همه ادارات، نهادها و سازمان‌های استان تشکیل و برنامه‌های فرهنگی متناسب با این مناسبت اجرا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در حوزه دفاع مقدس استان، اظهار داشت: سال گذشته ۴۳ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس این استان تولید، چاپ و منتشر شد.

وی افزود: برگزاری ۱۳ جشنواره ادبی و هنری و کسب مقام‌های برتر توسط هنرمندان و نویسندگان استان، برگزاری ۱۷ نمایشگاه عکس، پوستر و نقاشی، تجلیل از شش هزار و ۲۲۷ پیشکسوت دفاع مقدس با همکاری همه ادارات، نهادها و سازمان‌ها، ۴۸۲ مورد دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تشییع دو شهید گمنام و پیگیری ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، انجام مصاحبه تاریخ شفاهی با چهار فرمانده دوران دفاع مقدس، برگزاری ۱۷ همایش و اجرای طرح‌های مختلف، جمع آوری و اسکن حدود ۳۳ هزار و ۲۵۱ قطعه عکس و فیلم دفاع مقدس و ساماندهی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مهمی بود که سال گذشته در حوزه دفاع مقدس استان اجرا شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مجموع، از ۲۲۸ برنامه ابلاغی بیش از ۹۸ درصد با همکاری ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف اجرایی شد، گفت: امیدواریم در این دولت انقلابی و مردمی، با همکاری و تلاش ادارات، نهادها و سازمان ها شاهد اجرای هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس باشیم.

آسمند در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس هم گفت: این دانشنامه ۲۸۹ مدخل دارد که تاکنون مقالات علمی مربوط به ۱۴۲ مدخل نگارش شده که از این تعداد ۵۲ مقاله به تایید نهایی رسیده است و امیدواریم امسال بتوانیم دانشنامه استانی را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت ستاد مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، ابراز کرد: لازم است دستگاه‌های عضو ستاد از سوم خرداد تا ۲۴ اسفند برنامه‌های فرهنگی خود را در سامانه دفاع مقدس ثبت و اجرایی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، ابراز کرد: لازم است ستاد گرامی‌داشت سوم خرداد در درون همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها تشکیل شود و فضاسازی محیطی انجام شود.

آسمند از صدا و سیما خواست تهیه و تولید برنامه‌های آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری دزفول را در دستور کار قرار دهد و با تأکید بر لزوم پوشش خبری برنامه‌های حوزه دفاع مقدس توسط صدا و سیما، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های عکس، شبیه‌سازی عملیات بزرگ «الی بیت‌المقدس» توسط تیپ ۴۸ فتح در صورت مهیا بودن شرایط، برگزاری کارگاه‌های آموزشی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی، رونمایی از کتاب‌های تولیدی حوزه دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع چرایی ادامه جنگ بعد از سوم خرداد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد در این استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.