برگزاری دومین جلسه کمیته غذا، دارو، درمان و تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: مسئوليت ورود، مصرف دارو و تجهيزات در بيمارستان ها متوجه كميته دارو و تجهيزات است و مسئولان بخش های درمانی بيمارستان نيز بايد از تصمیماتی که در كميته‌ها گرفته می‌شود، حمايت كنند تا باعث پیشرفت راندمان کاری در حوزه درمان به بیماران شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ دکتر بهنام نیازی در کمیته غذا، دارو، درمان و تجهیزات پزشکی بیمارستان افزود: این کمیته با هدف همفکری در راستای اقدامات و مداخلات جهت کاهش هزینه دارو و تجهیزات بیمارستان‌ها برگزار شد.

وی ابراز داشت: با شروع دولت انقلابی و‌کمک‌، دولت با فراهم آوردن بسته های خدمتی کمک شایانی به قشر آسیب پذیر جامعه به خصوص بیمارانی که توان پرداخت هزینه های پزشکی شامل تجهیزات پزشکی و دارو را دارند کماکان با تعرفه دولتی خدمات رسانی مطلوب به مراجعین ادامه دارد.

دکتر نیازی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش های بیمارستان، واحد دارو و تجهیزات پزشکی است، اظهار داشت: می‌طلبد همه مسئولین واحدهای بیمارستان در این زمینه یاری گر حوزه مدیریت باشند و با استفاده صحیح از مصرف نامناسب، غیر منطقی و غیر مؤثر دارو و تجهیزات پزشکی باعث صرف جویی و کاهش هزینه های غیر متعارف شوند.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف دارو در این بیمارستان با همکاری همه مسئولین واحدهای صورت می پذیرد و تمام تلاش مجموعه مدیریتی دسترسی آسان به تجهیزات پزشکی و دارو در کمترین زمان ممکن از طریق روند درمانی بخش ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمیته دارو و درمان بیمارستان نیز یکی از مهمترین بخش های مسئول پایش و نظارت بر تجویز، مصرف صحیح و به جای دارو و ارائه خدمات دارو درمانی مطلوب در مراکز درمانی است، یادآور شد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که میزان مصرف دارو را در بخش ها فقط از طریق ویزیت مستقیم بیماران تحت نظر پزشکان داشته باشیم.

دکتر نیازی پرداخت مطالبات معوق تجهیزات پزشکی و دارویی را جز برنامه های اولویت دار بیمارستان دانست و گفت: که با هماهنگی بعمل آمده با حوزه مالی بیمارستان به شرکت های که با این بیمارستان در تعامل بودند و از بیمارستان طلبکار هستند مطالبات آنان طبق برنامه به شرکت های مذکور پرداخت خواهند شد

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور پزشکان دارو ساز و فنی داروخانه بیمارستان، مسئول تجهیزات پزشکی، مسئول تغذیه و مسئولان تمام بخش های درمانی و بالینی و پاراکلینیکی برگزار شد، سنجه های مربوط به این کمیته بررسی و ضمن پرداختن به موضوع کمبودات دارویی و نیازهای بیمارستان به تجهیزات پزشکی تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.