جمعیت، اساس مبحث مدیریت کشور و نظام برنامه‌ریزی است
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
جشن به مناسبت فرارسیدن روز ملی جمعیت ساعت 16الی18مورخ 31اردیبهشت با حضور مدیر درمان و مدیر کل و خانواده کارکنان خدوم وزحمتکش سازمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ محث جمعیت، جزء اساسی‌ترین مباحث مدیریت هر کشور و نظام برنامه ریزی قلمداد می‌شود. به همین دلیل، حفظ تعادل و پویایی ساختار آن، همواره مورد توجه حکومت‌ها و دولت‌ها در اعصار گوناگون بوده و هست. دکتر چراغ سحر مدیر کل تامین اجتماعی گفت: دولت‌ها با توجه به روند توسعه‌ خود سیاست‌های جمعیتی مختلفی در برابر رشد و یا کاهش جمعیت در پیش می‌گیرند.
اهمیت تغییرات جمعیتی در هر کشور تا حدی است که در سال‌های اخیر پیری جمعیت در حالت کلی و به ویژه کاهش باروری نگرانی‌هایی را برای اقتصاد در سطح جهان و اکثر جوامع، از جمله ایران ایجاد کرده است.

یونس محمودیان مدیر درمان تامین نیزگفت: رشد جمعیت مایه حیات و توسعه در یک کشور است و کشورهایی که سیاست‌های شدید کنترل جمعیت را تجربه کرده‌اند دچار مشکلاتی همچون پیری جمعیت و مهاجر پذیری بیش از حد برای تأمین نیروی کارشده اند؛ این کشورها در حال حاضر سیاست‌های ازدیاد جمعیت را پیش‌رو گرفته‌اند و از طرق مختلف مردم را به ازدیاد نسل تشویق می‌کنند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جمال فرد رئیس عقیدتی سیاسی سپاه گفت: جمعیت دارای رفاه و توانمند برای هر کشور فرصت است. جمعیت سالم، تحصیل کرده و مولد می‌تواند به شکستن چرخه فقر بین نسلی کمک کند و در رویارویی با چالش‌های فردی و اجتماعی بیشتر انعطاف پذیر باشد.

در مجموع، موفقیت سیاست‌های کلی جمعیت و افزایش باروری در کشور مستلزم برنامه ریزی جامع همراه با تلاش پیگیر و مستمر است و در هر شرایطی ارائه برنامه‌های حمایتی برای افزایش فرزندآوری در آینده ضروری است. حتی اگر تاثیر سیاست‌ها بر افزایش باروری ناچیز باشد، باید در نظر داشت که ارائه حمایت‌های رسمی و غیررسمی حداقل از کاهش بیشتر باروری و رشد کاهنده جمعیت در آینده پیشگیری می‌کند.

در پایان برگزاری جشن از تعداد خانواده به مناسبت روز ملی جمعیت تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.