مدیران و سرمایه گذاران پای کار باشند/ از رویا تاواقعیت بین المللی شدن فرودگاه یاسوج/ورود یک شرکت جدید هواپیمایی به یاسوج+فیلم
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
مدیرفرودگاه یاسوج در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد: مدیرفرودگاه یاسوج با اشاره به اینکه رویای بین‌المللی شدن این فرودگاه محقق شده است از امکاناتی گفت که اکنون در این فرودگاه مستقر شده و امکان پذیرایی از پروازهای خارجی وجود دارد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛نشست خبری مدیر فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج با رسانه‌ها برگزار شد در این آیین عنایت‌الله انصاری‌فرد با حضور بر روی باند فرودگاه یاسوج اقدامات انجام شده در سال گذشته روی باند این فرودگاه بین‌المللی را برای خبرنگاران توضیح داد.

مدیرفرودگاه یاسوج در ادامه به همراه خبرنگاران با حضور در مقر آتش نشانی فرودگاه یاسوج گفت: علاوه بر این که چهار خودروی آتش نشانی با کیفیت بالا در این فرودگاه داریم یک دستگاه برف کار را نیز به فرودگاه و آتش نشانی آن اضافه کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نوسازی و بهسازی آتش‌نشانی فرودگاه دو میلیارد تومان از شرکت فرودگاه‌های کشور گرفتیم افزود: چون این مبلغ برای نوسازی آتش نشانی فرودگاه کافی نیست پیشنهاد ۴ میلیارد تومان را داده ایم که قرار بر همکاری شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر آتش‌نشانی فرودگاه ۸ نیرو دارد گفت: استاندارد های آن برابر با استانداردهای کشوری و همچنین استانداردهای فرودگاههای اروپایی است.

وی با بیان اینکه کارکنان آتش نشانی باید همواره در بالاترین آمادگی جسمانی قرار داشته باشند یادآور شد: سالن بدنسازی برای همکاران خود در آتش نشانی آماده کرده ایم و همچنین مانور های آتش نشانی را در فرودگاه به صورت اضطراری برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه با همراهی خبرنگاران و با حضور در سالن فرودگاه با بیان و تشریح اقدامات بزرگ و ارتقاء تجهیزات و امکانات این سالن گفت: وقتی در تاریخ پنجم بهمن ماه سال گذشته فرودگاه یاسوج به فرودگاه بین المللی ارتقا پیدا کرد سریعا اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی از شرکت فرودگاه‌های کشور گرفتیم.

وی گفت: فرودگاه بین المللی یاسوج از این پس به دنبال پروازهای خارجی با حضور مسافران از کشورهای خارجی است که باید پلیس مهاجرت در این فرودگاه مستقر شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر پلیس مهاجرت باید بانک برای دریافت و پرداخت عوارض و همچنین قرنطینه وجود داشته باشد و کار دیگر اینکه اگر نهاد وزارت امور خارجه در استان راه اندازی شود باید دفتر صدور ویزا را در فرودگاه بین المللی یاسوج داشته باشیم.

انصاری‌فرد افزود: سه اتاق برای گمرک آماده کرده ایم دستگاه ایکس ری گرفتیم و همچنین برای حضور مقامات دولتی و هیئت دولت به استان نیاز به اتاق مربوط به نهاد ریاست جمهوری داشتیم که با همت و کمک استاندار ۲۵۰ میلیون تومان به این امر اختصاص داده شد.

وی در ادامه گفت: انجام پروازهای خارجی رویا نیست بلکه واقعیتی است که برای تحقق آن در فرودگاه بین المللی یاسوج زحمت کشیدیم و امکانات لازم را برای پروازهای خارجی اکنون مهیا کرده‌ ایم.

۲ اقدام عملیاتی مهم در سال ۱۴۰۰

نصب چراغ های پاپی و افزایش طول باند

انصاری فرد افزود:زندان یاسوج باعث شده ما از فضای ۳۲۰۰ متر مرعی فرودگاه حدود ۹۰۰ متر را نتوانیم استفاده کنیم، چندین بار لزوم جابجایی زندان برای توسعه فرودگاته را گوشزد کردیم اما به انتظار تحقق این مساله ننشستیم.

وی گفت:با استفاده از تغییر شیب و برخی اقدامات تاکتیکی توانستیم بیش از ۴۰۰ متر مربع از فضای بلا استفاده قبل را احیاء کنیم.

وی افزود:از طرف دیگر با جذب اعتبار ۳ میلیارد تومانی نصب و جابجایی چراغ های پاپی و سمپل اپروج و همچنین پاک کردن و اجرای خط کشی های جدید متناسب با تغییرات ایجاد شده را عملیاتی کردیم.

انصاری فرد گفت: فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج حالا و پس از ۲۷ سال از آغاز به کارش برای پروازهای در شب و بین المللی آماده است.

او ادامه داد:آتش نشانی و هدایت زمینی هم از نقطه قوت های فرودگاه است و در نجات جان مسافران در مواقع غیر عادی نقش بسزایی دارد، برای نوسازی و توسعه این واحد نیز ۲ میلیارد بودجه گرفتیم که قرار است با شروع و اجرای کار تا ۴ میلیارد تومان هم برود.برف کار هم اضافه کردیم تا در مواقع باران و برف بتوانیم پذیرای پروازها باشیم.

انصاری فرد در خصوص مجوز بین المللی فرودگاه یاسوج گفت:بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بود که ارتقاء مرز هوایی و مجاز برای برقراری پرواز بین المللی را گرفتیم، امری که با مخالفت هایی که شد اما با تلاش جدی در نهایت محقق شد.

وی افزود:برقراری پروازهای خارجی یک رؤیا نیست، واقعیتی است که تقریباً تمام زیرساخت های آن برقرار است و با تکمیل زنجیره های ضروری به زودی در اجرا شاهد آن خواهیم بودوهمه بسترها برای حضور واحدهای ضروری برای پروازهای خارجی در فرودگاه فراهم شده است و به محض حضور نهادهایی که لازم است (از جمله نهاد ریاست جمهوری، پلیس بین الملل، گمرگ و….) پروازهای خارجی را آنهم از کربلا و نجف برقرار خواهیم کرد.

او گفت:یکی از ماموریت های جدی من افزایش پروازها بود برای این کار مشوق هایی که در اختیار داشتم از جمله تخفیف ۵۰ درصدی عوارض را پیشنهاد دادم، پارس ایر و معراج جواب مثبت دادند و به استان آمدند.

انصاری فرد در خصوص لغو پروازهای ایرباس معراج گفت: معراج با هواپیمای ایرباس به یاسوج آمد و علاوه بر اینکه نشان داد فرودگاه بین المللی یاسوج توانایی پذیرش هواپیماهای بزرگ را دارد، کمک خوبی به افزایش پروازها کرد.

مدیرفرودگاه یاسوج عنوان کرد:یکی از الزامات این نوع هواپیماها اما وجود سامانه جت استارت(ایر استارت) است، بودجه ۷ میلیارد تومانی آن با مساعدت استاندار قبلی و احمد زاده؛ استاندار کنونی به سرانجام رسید و به مناقصه رفته تا با خرید تجهیزات لازم زمینه حضور هواپیماهای ایرباس را فراهم آوریم. معراج بعلت نبود این سیستم بعد از مدتی پروازهایش به استان را لغو کرده است.

او گفت: ما از نظر عملکردی در جایگاه ۴۹ بودیم که از زمانی که بنده آمده این جایگاه را به ۳۱ رساندم و البته راضی به وضعیت کنونی نیستم و تلاشمان را برای ارتقاء و توسعه خدمات خواهیم کرد.

مدیران و سرمایه گذاران پای کار باشند

انصاری فرد افزود:ما آماده ایم ظرفیت فرودگاه را برای توسعه صادراتی از جمله گیاهان دارویی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم و با پروازهای باری زمینه صادرات آسان تر را فراهم کنیم.فضا و بستر فرودگاه که یکی از الزامات مهم توسعه است آماده شده است اما ما تنها یک حلقه از زنجیره هستیم سایرین هم باید پای کار باشند، باید بسترها در معرفی استان و بهبود و توسعه زیرساخت ها و مبلمان شهری فراهم شود، ما هم نقشمان در توسعه و بهبود پروازها را به خوبی ایفا کنیم.

انصاری فرد در خصوص استقبال مردم از پروازها گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵ هزار مسافر از خدمات پروازی فرودگاه یاسوج استفاده کردند که به خوبی از اعتماد مردم و انجام پروازها از فرودگاه بین المللی یاسوج حکایت دارد.

وی در خصوص افزایش پروازها هم گفت:به زودی یک شرکت هواپیمایی دیگر ورودش به استان اعلام می شود.

وی عنوان کرد:به دنبال برقراری پروازهای مشهد هستیم(این پرواز سال قبل کلید خورد اما بعلت شرایط کرونا یا مالی بعلت عدم استقبال در نهایت متوقف شد، بنای راه اندازی مجدد داریم)پارس ایر ۲ پروازش را کاهش داده بود بنا داریم این دو پرواز احیاء شود.

خبرخوب برای متقاضیان پرواز مستقیم به عسلویه

انصاری فردگفت:در دیداری که با کارگران مقیم عسلویه داشتیم بیش از ۷۰۰ نفر متقاضی برقراری پرواز مستقیم به عسلویه شدند، این موضوع را مطرح کرده ایم و منتظر اعلام قیمت هستیم تا پرواز در این مسیر هوایی را نیز عملیاتی کنیم.

وی عنوان کرد: راضی به شرایط کنونی نیستیم، فرودگاه بین المللی یاسوج باید برسد به مرحله ای که حداقل روزی ۲ پرواز به تهران داشته باشد و پروازهای مسیرهای خارجی، مشهد و عسلویه نیز به صورت منظمی عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.