مشکل روستاهای غیرتحت پوشش آبفا کهگیلویه و بویراحمد مرتفع می‌شود
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
بازرس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید و بررسی منابع، مخازن و تأسیسات آبی استان در جلسه کمیته ایمنی آب شرکت آب و فاضلاب استان حاضر شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ در این جلسه به وضعیت نیروی انسانی به ویژه در حوزه سلامت آب، روند شست و شو و گند زدایی مخازن و تأسیسات آب، وضعیت کلر زنی و گندزدایی و اصلاح و توسعه شبکه های آب پرداخته و بحث و بررسی شد.

بازرس شرکت مهندسی آبفا در این جلسه اظهار داشت: در بررسی هایی که داشتیم مشخص است همکاران به صورت جهادی و خوب کار کرده اند در بحث کلر زنی و سلامت آب نیز مشکلی نداشتیم.
حاتمی گفت: آب این استان دارای کیفیت بالایی است که باید قدردان این نعمت بود.

خانم حاتمی افزود: به دلیل شرایط آبی کشور و این استان ضروری است که اصلاح و توسعه شبکه حتی اندک به صورت مستمر ادامه داشته باشد چرا که افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی ضرورت بهبود تاسیسات آبی جهت جلوگیری از هدر روی آب را الزام آور کرده است.

کارشناس تحلیل هدررفت و بالانس حوزه بهره برداری آب شرکت آبفا استان نیز در این جلسه بیان کرد: امروز آب تقریباً بی بهاء عرضه می‌شود، در کنار این زحمات زیاد و خدمات گسترده آب رسانی دست آخر بدهکار هم هستیم.
افشین فتحی نیز گفت: پراکندگی های گسترده یکی از بزرگترین چالش های آبرسانی در استان کهگیلویه وبویراحمد است، همین امر نیز هزینه های آبرسانی و پایش را بسیار بالا برده است.
وی بیان کرد: اگرچه تصفیه خانه های فاضلاب خوبی در استان داریم و آب تصفیه شده آنها برای کشاورزی، صنعت و آبیاری فضای سبز مناسب است اما این آب در سایه بی توجهی های صنایع و عدم استفاده توسط شهرداری ها هدر می‌رود.

در ادامه کارشناسان آبفا به بیان مشکلات عمده به ویژه مشکلات پیش روی پایش اصولی آب پرداختند و بیان کردند: سرقت تاسیسات، هزینه بالای نگهداری و پایش، افزایش قیمت کلر و مواد گندزدا از جدی ترین چالش های پیش روی شرکت آبفا می باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.