اطلاعیه ها

پیام تسلیت مدیر کل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری درپی درگذشت سرپرست سابق شهرداری یاسوج شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد خرسان خیر، سد آبریز بله / محسنی‌اژه‌ای: با اختلاف‌نظر در خصوص سدها به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید / اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند من نیز از آن دفاع خواهم کرد دشمن به‌دنبال کاهش دلبستگی نسل جدید به ارزش‌های انقلاب است/حفظ شأن والای روحانیت ضروری است موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش ببریم/لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف ، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود بازدید میدانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از روند تکمیل ساخت ساختمان پزشکی قانونی شهرستان دنا چرا باید پروژه‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری برسند که فاقد مجوز زیست محیطی هستند؟/پرونده وزیر جهاد کشاورزی سابق چه شد و به کجا رسید؟ یک هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار در یاسوج آزادسازی شد حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رأس هیئت عالی قضایی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند

جمعه بازار یاسوج را تبدیل به یک مکان گردشگری می‌کنیم
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
عضو شورای اسلامی شهر: عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: بازار جمعه یاسوج که از چند سال پیش دایر است و محل کسب درآمد بسیاری از مردم یاسوج است. دارای مشکلات فراوانی است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ عطاء اله دانشی با اشاره به ایمن نبودن این بازار خاطرنشان کرد: سازه ناامن، غیراصولی و غیر مقاوم جمعه بازار باعث می‌شود که هر لحظه امکان آتش‌سوزی داشته باشد و به وسیله باد و دیگر مسائل تخریب شود.

وی با اشاره به اینکه این‌ موضوع دغدغه شهرداری و غرفه‌داران است گفت:باید به جمعه بازاریاسوج که متعلق به شهرداری و با مساحت ۱۷ هزار متر است سامانی داده شود برای همین شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج تصمیم جدی برای این کار اتخاذ کنند.

دانشی با بیان انتقال جمعه بازار به «مادوان» و «سرآبتاوه» افزود: صحبت‌هایی مبنی براینکه مغازه‌ها به خارج شهر انتقال داده شود امازمین مناسبی برای این کار پیدا نشد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استاندار و شهردار و نماینده شورای اسلامی شهریاسوج برگزار شده بود، تصمیم گرفته شد که همین مکان فعلی را با اصول فنی درست کنند تا تبدیل به بازاری مناسب باشد.

دانشی ادامه داد: غرفه‌داران تعاونی تشکیل بدهند و نمایندگان خود را مشخص کنند تا کارشناس رسمی دادگستری قیمت زمین را مشخص کند. و غرفه‌داران بعد از واریز پول به پیمانکاری که توسط شهرداری یاسوج مشخص‌شده با طراحی و معماری اسلامی_ ایرانی در مدت زمان یکسال صاحب مغازه می‌شوند.

دانشی گفت: باید سرانه‌ها ازجمله سرانه بهداشت اعم از سرویس بهداشتی، آب شُرب در نظر گرفته شود. شرکت گاز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان وظایف خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بیان اینکه پارکینگ باید در تملک شهرداری باشد گفت:این مغازه‌ها باید قیمت مناسبی داشته باشد تا مالکین اصلی خود صاحب این غرفه‌ها شوند.همچنین طراحی مغازه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که تبدیل به ۱ مکان گردشگری برای مسافران باشد و جزء مناطق کردشگری شهر به شمار رود.
دانشی خاطرنشان کرد: کسانی که نزدیک به ۲۰ سال این شغل را داشته‌اند و به این طریق کسب درآمد می‌کنند با نگاه مثبت و خوش‌بینانه‌ای مالک ۹۰۰ مغازه در مکان فعلی جمعه بازار می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در پایان به موضوع ترافیک اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حذف دوره‌گردها و دست‌فروشان اطراف جمعه بازار از بار ترافیکی این منطقه کم شود و مانع تردد نباشند.

انتهای پیام/

به

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.