بیش‌ترین نرخ باسوادی کهگیلویه و بویراحمد متعلق به گچساران است/ ضرورت تبیین فعالیت سوادآموزی از سوی رسانه‌ها
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از کاهش نرخ بی‌سوادی در استان خبر داد گفت: بیش‌ترین نرخ باسوادی کهگیلویه و بویراحمد متعلق به شهرستان گچساران است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ سید حمزه باقری نژاد با اشاره به سرشماری سال۱۳۹۵قریب ۳۰هزار بی سواد در استان داریم، اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه بیشترین نرخ بی سوادی و شهرستان گچساران باسوادترین شهرستان استان است.

وی افزود: براساس تحقیقات بعمل آمده بیشترین درصد مشکلات ومعضلات اجتماعی مربوط به افراد بی‌سواد است.

وی گفت:با هدف فراهم شدن زمینه توسعه مشارکت نهادهای عمومی، غیردولتی و موسسات در برون سپاری فعالیت‌های سوادآموزی، این فعالیت‌ها واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها شامل اجرای دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم است که با عقد قرارداد توسط مؤسسات عمومی و غیر دولتی انجام می شود و نظارت آن نیز بر عهده حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم برون سپاری را ارائه خدمات با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر برشمرد و گفت: با هدف فراهم شدن زمینه توسعه مشارکت نهادهای عمومی، غیردولتی و موسسات در برون سپاری فعالیت‌های سوادآموزی این فعالیت‌ها واگذار می‌شود.

سید حمزه باقری نژاد افزود: در سال تحصیلی جاری ، ۲۲ موسسه و ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت‌های سوادآموزی را عهده دار بودند.

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ درصد بود در حالی که این میزان هم اینک به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

باقری، عنوان کرد: حجم ابلاغی فعالیت‌های سوادآموزی درسال جاری۴۸۰۰نفر بود که تمامی آن تحت پوشش قرار گرفت و حجم ابلاغی برای سال آینده ۵۳۰۰نفر است که پس از تشکیل کارگروه واگذاری در استان این حجم به شهرستان ها و مناطق تخصیص می یابد.

وی گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی کشور رسماً این فعالیت‌ها در استان آغاز خواهد شد.

باقری در بخش دیگری از سخنانش به نقش رسانه‌های استان و اثرات مثبت عملکرد آنها در کاهش بی‌سوادی اشاره کرد و گفت: رسانه ها صدای گویای مردمی هستند که فریادشان به جایی نمی رسد، و امروز جنگ نرم در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است، پس تعامل اصحاب رسانه و آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد و رسانه‌ها می‌توانند در زمینه تبین فعالیت‌های سواد‌آموزی ما را کمک کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان  با بیان این که در آموزش و پرورش دغدغه اصلی همه کسانی که فکرشان پیشرفت جامعه است مسئله تعلیم تربیت است افزود:تعریف جدید از سواد که امروزه توسط سازمان یونسکو‌ بیان شده فقط خواندن و نوشتن نیست، بلکه تغییر در رفتار است و باسواد کسی است که بتواند در نگرشهای خودش تغییر ایجاد کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.