اختتامیه کلاس‌های آموزشی دروس تخصصی معلمین استان کهگیلویه و بویراحمد
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۲۹
به همت گروه مطالبه گری شهید نواب صفوی مادوان زیر نظر شورای تحول اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برای معلمین طرح امین، قرانی، نهضت وحق التدریس که از اول مهرماه مشغول تدریس می‌شوند؛ کلاس‌های آموزشی دروس تخصصی به صورت خودجوش و باهمکاری حوزه علمیه خواهران استان، برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، سلیمان خوش‌اندیش مدیرگروه مطالبه‌گری شهیدنواب صفوی و مسئول برگزاری این دوره، گفت: با برگزاری این دوره در تابستان۱۴۰۱ به مدت ۶۴ساعت درسی با استفاده از اساتید مجرب دروس تخصصی را به صورت حضوری گذرانند؛ این درحالی بود که در شرایط کرونایی این معلمین دوره‌های «پودمان» خود را به صورت مجازی گذرانده بودند.

در اختتامیه کلاس‌های آموزشی دروس تخصصی معلمین استان، رئیس حوزه علیمه خواهران کهگیلویه و بویراحمد خطاب به طلبه‌های معلم گفت: آموزش و پرورش از بین نیروهای که سالانه به عنوان معلم می‌پذیرد امسال نیز طلبه‌ها را پذیرفت پس با هویت و روحیه طلبگی وارد آموزش و پرورش شوید.
سیدابراهیم افتخاری با بیان اینکه خلا‌ء‌های در آموزش و پرورش وجود داشت، تصریح کرد: تحولی در آموزش و پرورش به وجود آمده که طلبه‌ها باید بدانند برای حفظ فضای معنوی در مدارس رسالت سنگینی به عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از طلبه‌های که به عنوان معلم پذیرفته شدند، سابقه زیادی در حوزه علمیه دارند و اکثرا دارای تخصص در حوزه‌ و علم خاصی دارای سواد و مهارت هستند و بهتر است آموزش و پرورش با توجه به تخصص ‌معلمین‌، آن‌ها را به کار بگیرد.


حجت السلام افتخاری با بیان تبریک به آموزش و پرورش اظهار داشت: باید به آموزش و پرورش تبریک گفت که طلبه‌های باسوادی را به عنوان معلم در کنار خود دارد.
رئیس حوزه علمیه خواهران استان در پایان خطاب به طلبه‌های معلم افزود: باید به عنوان سفیران حوزه علمیه رسالت و وظیفه خود را به عنوان سرباز امام زمان(ارواحنا فداه) به نحو احسن انجام بدهید.

معلمی شغل خداست

همچنین در این مراسم دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استفاده آموزش و پرورش از طلبه‌ها گفت: فرصتی که برای طلبه‌ها به‌وجودآمده فرصت بی‌نظیری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.
دکتر ستار هدایت‌خواه با بیان اهمیت توجه به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش آسیب جدی دیده اگر آموزش‌ و پرورش درست شود جامعه نیز درست می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر طلبه‌های که معلم می‌شوند در کار خود کوتاهی کنند کوتاهی آن‌ها را به پای نظام و دین می‌نویسند.


رئیس قرارگاه تحول اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگر کسی بتواند معلم خوبی باشد و شغل دیگری انتخاب کند خیانت کرده‌است امام فرمود معلمی شغل انبیاست اما من می‌گویم معلمی شغل خداست.
وی بااشاره به جریان خلقت حضرت آدم و سجده فرشتگان به حضرت آدم ادامه داد: خدا صفتی که برای خودش در داستان بهشت تعریف کرد معلمی است و در جریان خلقت نیز خدا معلم و آدم متعلم شد.
دکتر هدایت‌خواه با اشاره به ویژگی‌های انبیا اظهار داشت: اهل اخلاص بودند دنبال مزد نبودند و به قصد و نیت حقوق، کار نکردند و شما نیز چنین باشید.
دبیر جبهه فرهنگی استان خطاب به طلبه‌های معلم افزود: انگیزه را الهی و خالص کنید. باید الگو و اسوه خوبی برای دانش‌اموزان باشید چرا که احاد جامعه نیز از شما الگو می‌گیرند.
دکترهدایت‌خواه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت گفت: بهترین روش تربیت آنست که همگام با دانش‌آموزان قدم بردارید مردمی و جهادی باشید.
وی با بیان خطرناک بودن تعلیم بدون تزکیه خاطرنشان کرد: معلم اگر اهل نماز شب و شب‌خیزی باشد و با نماز شب خود را شارژ کنند در طول روز دانش‌آموزان را هدایت می‌کند.
رئیس آستان قدی رضوی استان، بااشاره به اینکه نرم‌خویی و نرم گویی از صفات پیامبران بود، خاطرنشان کرد: مدوام قران را با دقت بخوانید و بفهمید چرا که قران کتاب هدایت است.

دکترهدایت‌خواه گفت: خیرخواه دانش‌آموزان باشید دشمن در جبهه فرهنگی صف‌آرایی کرده و در جنگ نرم هستیم و نباید در این جنگ شکست بخوریم.
رئیس قرارگاه تحول اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: آراستگی ظاهری و آراستگی کلام مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش تأثیرگذاری است؛ خوب حرف بزنید و حرف‌های خوب بزنند اما حرفی که به دنبال آن عمل باشد.

معلمان سند تحول بنیادین را با دقت مطالعه کنند

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دولت گفت: شهید رجایی یک معلم بود اما هفته دولت را رقم زد شهیدرجایی فرمود اینکه خاطرات دیگران را مطالعه کنیم هنر نیست ما خود باید خاطره‌ساز باشیم.
حسنعلی عزت خواه خاطرنشان کرد: عقل رجایی از علم رجایی بالاتر است و شما معلمان باید عاقلانه در کلاس شرکت کنید و عاقلانه حرف بزنید.


وی با ابراز خوشحالی از معلمی طلبه‌ها اظهار داشت: به خود تبریک می‌گویم که زمانی این مسئولیت را پذیرفتم که ۲۷۹ طلبه به کمک و یاری من آمدند و باید رستاخیزی در آموزش و پرورش به وجود بیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به نقش تاثیرگزار معلم تصریح کرد: معلم باید طوری باشد که درس و سواد او در شب از دانش‌آموز بیشتر باشد اما در روز سرکلاس‌ها هم‌تراز دانش‌آموزان حرکت کند.
عزت‌خواه با بیان اینکه معلم باید مجهز به علم سرکلاس حضور پیدا کند، ادامه داد: معلمان باید مروج قران باشند زیرا قران در مهجوریت به سر میبرد.
وی بیان کرد: علوم تجربی را میتوان از غرب عاریه گرفت و آموخت اما ما باید تولیدکننده علوم انسانی باشیم و علوم انسانی باید از کف مدرسه بالا بیاد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تحول‌آفرینان در مدارس، معلمین هستند، گفت: ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا در مدرسه‌، معلم‌ها تحولی به وجود بیاورند.
عزت خواه با بیان شعری از شیخ اجل سعدی خطاب به معلمان اظهار داشت: کم‌کاری طلبه‌های معلم را به پای نظام می‌نویسند و باید مواظب باشید که که در این راه دچار غفلت نشوید.
مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: مربی باید مجهز به ۲ بال تعلم و تذکیه باشد و خوش به حال شما که معلم و طلبه هستید.
عزت‌خواه در پایان خواستار مطالعه سند تحول بنیادین توسط معلمان شد و گفت: سند تحول بنیادین را با دقت بخوانید و در آن تامل کنید چرا که کلمه به کلمه این سند حرف‌ها دارد.

در پایان این اختتامیه از اساتید جهادی این دوره با حضور مدیرکل، رئیس گزینش و معاونین آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.