شاهد روزافزون دانش‌آموزانی هستیم که فضای مناسبی ندارند
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
فرماندار بویراحمد: شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به ریاست فرماندار در محل آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ در ابتدای این نشست کورش دلشاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان با ارائه گزارشی از نشست مدیران در تهران و اقدامات انجام گرفته، از آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس از اول مهر خبر داد و گفت: سازماندهی معلمان و ثبت نام دانش آموزان در مراحل پایانی است و از نظر سازماندهی و ثبت نام مشکل خاصی وجود ندارد.

وی مشکل خاص و حاد آموزش و پرورش را نداشتن فضای آموزشی و امکانات دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در دهه اول مهر شاهد افتتاح چند مدرسه خواهیم بود اما با این وجود همچنان از کمبود شدید فضای آموزشی رنج می‌بریم.

بقیه اعضای شورا نیز هرکدام با ارائه نظرات خود، به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب پرداختند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در پایان با تشکر از اعضاء گفت: ارزش افزوده دستگاه عظیم و عزیز آموزش و پرورش به رونق درس و بحث و حضور دانش و آموز و معلم در فضای آموزشی است و اگر کلاس و درس و بحث حضوری را از آموزش و پرورش جدا کنیم یک ساختار اداری بیش نیست از این رو همه باید به باز گشایی و رونق درس و بحث کمک کنیم.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در این نشست از عدم توجه اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در این سال ها به آمار و ظرفیت و گستردگی شهرستان بویراحمد در توزیع امکانات و فضاهای آموزش انتقاد کرد و‌گفت: شهر یاسوج یک شهر مهاجر پذیر است و بر اساس آماری که به ما دادند امسال نزدیک به ۳هزار نفر دانش آموز ورودی وارد شهر یاسوج و حومه شده اند، اما در نگاه برنامه ریزان هیچگاه این نوع آمارها وجود ندارد؛ از این رو گاها در دیگر شهرستان ها شاهد افتتاح مدارسی هستیم که هیچگاه ظرفیت آنها تکمیل نمی‌شود و بدون استفاده می مانند اما در بویراحمد شاهد افزایش روزافزون دانش آموزانی هستیم که فضای مناسب ندارند.

فرماندار بویراحمد از مدیریت جدید نوسازی مدارس تشکر کردند و عنوان کردند: در مدت محدود اقدامات جهادی خوبی را در شهرستان بویراحمد شروع کردند.

مهدوی مطلق اضافه کردند: بالغ بر ۴۳ درصد دانش آموزان استان در آموزس و پرورش بویراحمد حضور دارند اما امکانات و تجهیزاتی که در این شهرستان توزیع شده هیچگاه به این تعداد نمی‌رسد.


فرماندار بویراحمد از دلشاد خواستند تا اعتبارات ۳درصد سهم آموزش و پرورش شهرستان از بابت واریزی‌های شهرداری یاسوج را از اداره کل پیگیری تا در اختیار شهرستان قرار بگیرد.

در این جلسه سرویس، لباس مدارس و زمان بازگشایی و بهداشت و دیگر مسائل مربوط به حوزه آموزش و پرورش مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.