امضای تفاهم نامه منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعیت هلال احمر استان 
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛ در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعیت هلال احمر استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد  در جلسه امضای این تفاهم نامه افزود: ضرورت فراگیر شدن ترویج فرهنگ منابع طبیعی از طریق بهره گیری درست و اصولی از قابلیت ها و توانمندی های مردم و توانمند سازی جوامع محلی بویژه در راستای اهداف وو ظایف و سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری در جهت جلب مشارکت مردم و فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه مرتبط با فرهنگ توسعه، ترویج، حفظ و احیای منابع طبیعی تفاهم نامه همکاری امضا می شود.

سعید جاوید بخت در این جلسه گفت: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و داوطلبان این جمعیت برای کاشت نهال و بذر درختان مختلف در اقصی نقاط استان اقدام کنیم.

وی ضمن تاکید بر وجود عزم ملی برای کاشت یک میلیارد درخت در ایران اظهار داشت: کاشت یک میلیارد درخت را یک حرکت اجتماعی است و نقش آفرینان اصلی این اقدام‌سرمایه‌های اجتماعی هستند. درختکاری یک کار عام المنفعه است و آثار و منافع حاصله از آن به همه مردم برمی گردد.

جاوید بخت افزود؛استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال۱۴۰۲تا سال۱۴۰۵پیش بینی شده ۱۵میلیون نهال تولید وکاشت شود ودر سال ۱۴۰۲با توجه به ظرفیت های موجود در استان تعهد کردیم ۲میلیون نهال تولید وکاشت کنیم.

 

کاشت ۱۰۰ هزار درخت به مناسبت ۱۰۰ سالگی هلال احمر

 

کاظم فلاحی دوست، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست از کاشت ۱۰۰ هزار درخت به مناسبت  ۱۰۰ سالگی جمعیت هلال احمر با مشارکت و همکاری جوانان خبرداد و اعلام کرد: این اقدام جوانان جمعیت هلال احمر می تواند  در حوزه مقابله با اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی‌ بسیار اثر بخش باشد.

وی افزود: هلال احمر همیشه دغدغه منابع طبیعی و محیط زیست را داشته است. باید درختکاری را به یک دغدغه عمومی ‌برای مردم تبدیل کنیم تا مردم خودشان این موضوع را سرلوحه کارشان قرار دهند.

گفتنی است، موضوع تولید و کاشت یک میلیارد نهال تا این میزان برای منابع طبیعی مهم و حیاتی است که  یک روز در هفته در وزارت جهاد کشاورزی به ریاست وزیر و سایر روزهای هفته در ستاد سازمان منابع طبیعی به ریاست دکتر نوبخت و در استان ها با حضور مدیران کل منابع طبیعی، برگزاری جلسه ستاد مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته تا این امر مهم و حیاتی برای کشور به مدت چهار سال به مرحله اجرا در آید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.