۴۵هزار کهگیلویه و بویراحمدی تحت پوشش بهزیستی/پشت نوبت دریافت مستمری نداریم
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۵
مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛ مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر حدود ۴۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و مستمری بگیر در سطح این استان هستند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ «محمدکریم آریا» افزود: یکی از دغدغه های عموم جامعه بخصوص جامعه هدف بهزیستی بیکاری است که در مجموعه بهزیستی اشتغال را از اولویت های اصلی خود قرار داده ایم.

وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ در رابطه با جذب تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ بعنوان استان برتر انتخاب شد و بیشترین جذب را در بین ادارات کل بهزیستی کشور داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تا اوایل سال ۱۴۰۱ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۵۰۰ نفر پشت نوبت برای تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفتن و دریافت مستمری چند سالی وجود داشت که مستمری این تعداد برقرار شد و هم اکنون هیچ خانواده یا فرد دارای واجد شرایط پشت نوبت دریافت مستمری در این استان وجود ندارد.

دکترآریا تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان نسبتا کم برخوردار، محروم و دارای جامعه هدف گسترده و با بضاعت مالی پایین است که در حوزه مشارکت های مردمی نیاز به هم افزایی و کمک موسسات، شرکت ها، پیمانکاران، افراد دارای تمکن مالی و مشاغل خصوصی داریم.

وی ادامه داد: هم اکنون بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مشارکت های مردمی رتبه اول کشور را داراست در حالی که تا پایان سال ۱۴۰۰ آخرین استان بوده ایم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۴۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و مستمری بگیر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

آریا تاکید کرد: مهمترین دغدغه و مشکل جامعه هدف بهزیستی استان مسکن و اشتغال است که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کمک‌های خوبی به این افراد شد اما با توجه به تورم و وضعیت معیشتی و اقتصادی نیازمند حمایت و کمک بیتشری هستند.

وی اظهارکرد: بیشتر افراد تحت پوشش بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب مربوط به شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و گچساران است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد که در شهرستان‌های گچساران، بهمئی، یاسوج، دنا و دهدشت فعال است و در شهرهای چرام و دیشموک نیز در حال انجام اقدامات اولیه برای راه اندازی این اورژانس هستیم.

آریا افزود: با توجه به قبیله ای و عشیره ای بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و حجب و حیایی که هنوز در این استان نشکسته نیاز است که از برخی از آسیب‌های اجتماعی در این استان پیشگیری کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به میزان سهمی که در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند با ما در مجموعه بهزیستی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.