نخستین جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس‌نشین «بلوط» در یاسوج پایان یافت
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۰۷
نخستین جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس نشین «بلوط» که از ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در پارک ولایت شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده بود، پایان یافت.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ نخستین جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس نشین «بلوط» که از ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در پارک ولایت شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده بود، پایان یافت.

«سیروس باقری»، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد دوشنبه شب در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: هدف از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس نشین بلوط انتقال فرهنگ و آداب و رسوم استان به نسل جوان و ایجاد شور و نشاط و شادی در بین مردم و خانواده ها و جوانان بوده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها از اصلی ترین برنامه های شرکت نمایشگاههای استان است و همچنین بُعد فرهنگی، اشتغالزایی، دعوت از تولیدکنندگان به استان و ورود نمایندگی واحدهای تولیدی از دیگر برنامه های شرکت های نمایشگاه‌های استان بوده است.

باقری اظهار کرد: که در همین راستا به سمت برگزاری جشنواره ها هم رفتیم این جشنواره را برگزار کردیم و دنبال هستیم که این جشنواره هر سال برگزار شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از همکاری نکردن برخی از مسئولان در برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: توقع داشتیم برخی از مسئولان استان در این جشنواره بهتر و بیشتر همکاری کنند.

سیروس باقری  با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ بلوط در شهر یاسوج اظهار داشت: این جشنواره با موضوع فرهنگ اقوام زاگرس نشین به عنوان نخستین رویداد فرهنگی مناطق زاگرس نشین در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزارشد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم هر ساله به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی این جشنواره را هرچه پربارتر برگزار کنیم، افزود: برای شرکت این جشنواره تعداد ۱۱ استان اعلام آمادگی کردند.

باقری با اشاره به مشارکت و همکاری دیگر ارگان ها از جمله شهرداری، شورای اسلامی شهر یاسوج و سازمان بسیج عشایری استان در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بیان، کرد: در این جشنواره برنامه های مهم فرهنگی و هنری استان های زاگرس نشین از جمله موسیقی محلی و مقامی، پخت غذاهای محلی، بازی های محلی و برنامه های متنوع و شاد فرهنگی هنری اجرا شد.

مدیرعامل نمایشگاه های دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دیگر برنامه و اهداف برگزاری این جشنواره ابراز داشت: برپایی نمایشگاه سوغات و هدایای فرهنگی و هنری استان های زاگرس نشین از بخش های دیگر این جشنواره بود.

سیروس باقری روز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: نخستین جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس نشین بلوط در یاسوج با استقبال و شور و اشتیاق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد روبرو شد.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره اظهارکرد: ما در اینجا از خطه زاگرس از استان های مختلف دعوت کرده ایم تا با فرهنگ و رسوم مختلف دیگر هم تباران زاگرس نشین مردم این دیار آشنایی پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سعی کردیم این رسوم را به نسل جدید انتقال دهیم که پشتوانه ای باشد برای نسل‌های آینده تا آنها هم بدانند که پدران ما اجداد ما از چه رسوماتی بهره می بردند و از چه لباس‌هایی استفاده می‌کردند تا از این‌ نوع لباس و پوشش در راستای احیای فرهنگ و رسوم در آینده بتوانند استفاده بکنند به نحوی که این انتقال به نسل‌های بعدی ادامه پیدا کند.

باقری تصریح کرد: با توجه به گفتگویی که با مردم صورت گرفت رضایتمندی آنها از جشنواره جالب توجه بود.

باقری بیان کرد: تنوع برنامه ها نیز جالب توجه بود ما هر شب آداب و رسوم مختلفی از حوزه خطه زاگرس نشین داشتیم و هر شب سه تا چهار برنامه متنوع به مردم ارائه دادیم.

وی ادامه داد: این رضایتمندی را ما مدیون عوامل پشت صحنه هستیم عواملی که جهت برگزاری این جشنواره ما را هدایت و حمایت کردند همه این رضایت مندی ها به پشتوانه این حمایت‌ها بوده حمایت های خوبی از طرف مدیران داشتیم که جا دارد تشکر داریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.