پتروشیمی گچساران آلودگی زیست محیطی ندارد
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۵۴
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: پتروشیمی گچساران آلودگی زیست محیطی ندارد و خوراک پتروشیمی نورآباد ممسنی، دهدشت و پلیمر گچساران، بروجن و کازرون به طول ۷۰۰ کیلومتر را تامین می‌کند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ علی‌محمد روستا در بازدید از پتروشیمی گچساران افزود: از دیگر شاخصه های این پروژه رعایت مسائل زیست محیطی است و پساب صنعتی و دورریزی آب نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این ابر پروژه در سفر دولت به استان بهره برداری و مورد افتتاح قرار می‌گیرد، گفت: این مجتمع چند شاخص مهم فنی و کاری دارد و تمام ایرانی الفین ساخته شده در کشور است.

روستا بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد قطعات هاتیک این مجتمع توسط فرزندان ایران اسلامی در شرکت های دانش بنیان ساخته شده است.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: این پتروشیمی در زمینی به مساحت۱۵۷ هکتار بنا شده و آب آن از سد کوثر، برق کارخانه از خوزستان و تامین خوراک آن توسط پالایشگاه بید بلند انجام می‌شود.

روستا افزود: محصول پتروشیمی گچساران یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن سیتری پلاس است که با گسترش و توسعه واحدهای جانبی محصولات متنوعی‌تری داشته باشیم.

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر ۱۲ هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد که اقدام خوبی است که توسط مجتمع خلیج فارس و زیر مجموعه انجام گرفته است.

روستا عنوان کرد: پتروشیمی از مطالبات به حق مردم استان خصوصا شهر گچساران است که با افتتاح آن یک هزار و ۱۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می شوند.

روستا عنوان کرد: علاوه بر بهره برداری و افتتاح پتروشیمی گچساران ارزآوری و سودآوری و رونق منطقه را به همراه خواهد داشت و به خط تولید سراسری اتیلن غرب متصل می شود.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: آب مصرفی با فرآیند استاندارد سازی تصفیه و به مدار باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی گچساران هیچ گونه آلودگی صنعتی به لحاظ پساب نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.