افتتاح چهار ابر پروژه با دستان رئیس جمهور/پیش بینی ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد در این سفر
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از سفر رئیس جمهور در روزهای دوشنبه و سه شنبه به استان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سفر آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دولت در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ تیرماه) به این استان خبر داد.

سیدعلی احمدزاده در جمع اصحاب رسانه استان به تشریح برنامه های رئیس جمهور و هیات دولت در دور دوم سفر به کهگیلویه وبویراحمد پرداخت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار بود این هفته میزبان دولت باشیم که سفر آفریقا پیش آمد رسما اعلام می‌کنم روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۶ و ۲۷ تیر میزبان دولت سیزدهم هستیم.

وی بیان کرد: صبح دوشنبه میزبان رئیس جمهور و تعدادی از وزارء هستیم و بعد از استقبال از فرودگاه یاسوج، دیدار مردمی در جمع مردم مرکز استان و یکی از شهرستان‌های کم برخوردار برنامه‌ریزی شده که بهمئی انتخاب شد.

استاندار، دیدارهای مردمی در شهرهای یاسوج و بهمئی را از برنامه های دکتر رئیسی عنوان کرد.

 افتتاح چهار ابر پروژه با دستان رئیس جمهور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: چهار ابر پروژه پتروشیمی گچساران، سد چمشیر، کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت با دستان رییس جمهور افتتاح می شوند.

احمدزاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای حوزه عشایری گفت: قرار شد یک برنامه برای عشایر گذاشته شود که خودمان پیشنهاد دادیم برنامه‌ریزی برای حوزه عشایر کشور در استان انجام شود و در مارگون جشنی با حضور رئیس‌جمهور برگزار و برنامه های حمایتی از عشایر آنجا مطرح می‌شود سپس در گچساران دو پروژه پتروشیمی و سد چم شیر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور سپس به یاسوج بازخواهند گشت و کارخانه قند افتتاح می‌شود، گفت: به دلیل گرمای هوا سخنرانی در بعدازظهر روز دوشنبه در ورزشگاه تختی خواهد بود و رئیس جمهور در جمع مردم بویراحمد سخنرانی خواهند کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روز دوم(سه‌شنبه) محور پاتاوه به دهدشت افتتاح می‌شود، سپس رئیس‌جمهور عازم شهرستان بهمئی می شود و بعد از افتتاح بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی این شهرستان و اختصاص تجهیزات، در جمع مردم این شهرستان سخنرانی خواهد کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور مجددا به مرکز استان برمی‌گردند و در بعدازظهر سه‌شنبه نشست شورای اداری و به صورت همزمان نشست با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برگزار و تولیدکنندگان صحبت می کنند، سپس مبادله بین سرمایه‌گذاران دستگاه‌ها و استانداری انحام می‌شود و رسما کلنگ‌زنی پروژه‌های بزرگ انجام می‌شود

احمدزاده تصریح کرد: پروژه ها و طرح مهم و بزرگ دیگری در استان داریم که بخشی از آنها در دور اول سفر رئیس جمهور به استان مصوب شده، توسط وزراء افتتاح خواهند شد.

پیش بینی ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد در این سفر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش بینی کردیم در این سفر ۱۱ هزار میلیارد تومان سرجمع برای حوزه زیرساخت استان شامل آب، راه، جهاد کشاورزی، گاز رسانی، برق، خدمات عمومی، بهداشت و درمان و آموزش برای استان اختصاص داده شود.

 ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر پیش رو افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

احمدزاده ابراز داشت: دولت در سفر دور دوم توجه ویژه ای به حوزه زیرساخت های استان داشته است و اعتبارات در نظر گرفته شده در بخش زیرساخت و سرمایه گذاری در تاریخ استان کم نظیر و یا بی نظیر خواهد بود.

کلنگ زنی پروژه های بزرگ توسط وزراء

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ زنی پروژه های پتروپالایشگاه گچساران، پتروشیمی چرام، مینی پالایشگاه دهدشت، ابرپروژه میدان گازی مختار در این سفر انجام خواهند شد.

احمدزاده تصریح کرد: طرح میدان گازی مختار با حفر چاه‌های ۱۱‌ گانه به عمق چهار هزار متر و تأسیسات گاز شیرین کن وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: توسعه این میدان گازی مهم از سد تنگ سرخ تا شهرستان لردگان وارد فاز مطالعاتی خواهد شد.

به گفته احمدزاده، سد سقاوه با مخزن ۲ میلیون متر مکعب کلنگ زنی و در مدار ساخت قرار می ‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجری این طرح وزارت دفاع است، افزود:این سد آب آشامیدنی روستاهای اطراف، زمین‌های کشاورزی مارگون، کارخانه سیمان و شهرک صنعتی را تأمین می‌کند.

احمدزاده بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح ورودی پلیس راه یاسوج شیراز و پل دوم مختار در کمربندی یاسوج و پل کلو کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: پل کلو در جاده یاسوج به سی سخت به طول ۳۲۵ متر به عنوان بلندترین پل قوسی کشور کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌های بخش کشاورزی، اشاره کرد و گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای در حال آماده‌سازی هستند و تعدادی هم در مرحله بهره برداری اند.

احمدزاده افزود: در حوزه کارخانه های تولید خوراک دام و طیور و آبزیان گام های خوبی برداشته شده است و در حوزه خوراک آبزیان چندین کارخانه افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: مجموعه یک میلیون قطعه‌ای تولید مرغ در شهرستان بهمئی در حال اجراست، ضمن اینکه مجموعه تولید ۲۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ و کشتارگاه گچساران کلنگ زنی می‌شود.

استاندارعنوان کرد: طرح سردخانه پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و تاکنون سرمایه‌گذار قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

نرخ بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد به ۶.۷ درصد رسید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای استقرار دولت سیزدهم نرخ بیکاری در این استان ۱۰.۲ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ به ۷.۳ درصد رسید و اکنون نرخ بیکاری به ۶.۷ درصد کاهش یافته است.

احمدزاده تصریح کرد: با افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها شاهد تحولات عظیم به خصوص در ایجاد اشتغال و تولید در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.