آحاد جامعه مطالبه ساماندهی بحث حجاب را از مسئولین وهمه دستگاهای حاکمیتی دارند
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیگیری‌های ستاد و مطالبه‌گری عامه مردم حجاب به‌ یک گفتمان عمومی تبدیل شده است و امروز آحاد جامعه مطالبه ساماندهی بحث حجاب را از مسئولین وهمه دستگاهای حاکمیتی دارند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد،  در نشست با خبرنگاران ضمن تسلیت ماه محرم با اشاره به شعار امسال ستاد، اظهار کرد: شعار امسال «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی جامعه متعالی» است. قرآن کریم می‌فرماید حق خود را در قالب معروف و باطل خود را در قالب منکر نشان می‌دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این تقابل همیشه بین مسلمانان و کفار بوده و هست و این تقابل تا قیام قیامت ادامه دارد. بنابراین یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر ترویج و ترغیب به معروفات و جلوگیری از انجام منکرات است.

پیش‌قدم عنوان کرد: ستاد در دور جدید رویکردی را در راستای همین اهداف و برنامه‌ها پیش می‌برد که از جمله آنها این است که کسی که معروفات و منکرات جامعه را تشریح و تبیین می‌کند، ولی هر زمان است.

یکی از رهنمودهایی که ما می‌توانیم در زمینه معروفات به آن جامعه عمل بپوشانیم مطالباتی است که مقام معظم رهبری مدظله‌العالی از جامعه و مدیران اسلامی دارد.

وی ادامه داد: سیاست کلی ستاد در حوزه مطالبه‌گری رهنمودهای عمل نشده رهبر معظم انقلاب است که در حال پیگیری است، به عنوان مثال، شعارهای سال که به عنوان یک معروف است، رشد و تعالی جامعه خواهد بود که حتما باید برنامه‌ریزی و پیگیری شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عدالت اقتصادی و از بین بردن فاصله طبقاتی و جلوگیری از اسراف و هدر ندان منابع خدادادی دو نمونه از شعارهای مدنظر رهبری هستند که گشت ارشاد مسئولین نیز بر مبنای همین برنامه است.

وی تصریح کرد:در استان ما جلوگیری از اسراف و استفاده بی‌رویه از بیت‌المال در دستور کار بود که مصداق واقعی آن برخورد با استفاده از خودرو بود که روند خوب و نتیجه بخشی داشت.

پیش‌قدم تاکید کرد: مبارزه با اشرافی‌گری مسئولین سیاستی است که نظام سالیان سال پیگیری می‌کند و ستاد نیز قطع یقین در دور جدید موضوع را دنبال خواهد کرد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد:مهم‌ترین برنامه‌ای که در سال جاری ستاد پیگیر آن بوده این است که سندهای راهبردی در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد، ورزش، محیط زیست، آموزش و غیره باید تهیه شوند و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها باید پیگیر موضوعات باشند.

وی گفت: یکی از حوزه‌هایی که ستاد پیگیر آن بوده بحث عفاف و حجاب است، تقویت حجاب و عفاف در بین عامه مردم و دستگاه‌ها جز برنامه‌هایی است که ستاد بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارد در این حوزه فعالیت کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اکنون با توجه به پیگیری‌های ستاد و مطالبه‌گری عامه مردم حجاب به‌ یک گفتمان عمومی تبدیل شده است و امروز آحاد جامعه مطالبه ساماندهی بحث حجاب را از مسئولین وهمه دستگاهای حاکمیتی دارند.

پیش‌قدم افزود: در استان ما نیز پیگیر مسئله هستیم و تشکیل جلسه ۳۲دستگاه انجام، مطالبه عمومی مردم و وظایف دستگاه‌ها به آنها ابلاغ شد و خوشبختانه مسئله به خوبی در حال پیگیری و روند خوبی پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: هفته حجاب و عفاف را داشتیم که ضمن گرامی‌داشت مقام شهدای مسجد گوهرشاد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برنامه مدونی آماده و به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این برنامه در پنج بخش ادارات و مسئولین، مردمی، فضای مجازی و رسانه، جوانان طراحی و اجرا شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین این موضوعات آن گردهمایی بیش از پنج هزار نفری بوده که قبل از سفر ریاست جمهوری به استان با اجتماع مردم به عنوان رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف انجام گرفت.

پیش‌قدم بیان کرد: هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را در پیش رو داریم که برای این هفته نیز برنامه‌هایی از جمله سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، اختصاص خطبه به این موضوع، فضاسازی شهری، فعالیت در بستر فضای مجازی تبیین رویکرد ستاد و نشست با خبرنگاران را داریم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که در استان به عنوان معروف پیگیر آن هستیم این است که موانع رشد و پیشرفت در همه‌ حوزه‌ها در استان باید برداشته شود. چرا که وظایف ستاد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زندگی فردی و اجتماعی تبیین شده‌است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بحث ساماندهی تشکل‌های مردمی جز رویکردهایی است که طی سال جاری باید پیگیری شود یعنی جایگاه آنها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید تبیین شود. موضوع دیگر بحث ضابطین امر به معروف و نهی از منکر است که طی سال ۱۴۰۲ باید پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از معضلات در ادارات عدم بهره‌وری صحیح از وقت در ادارات است، هدر روی وقت مردم یک منکر است و اینکه برای انجام کار یک فرد امروز و فردا کنند که فرد متولی حضور ندارد که پذیرفتنی نیست و باید سایر کارمندان به کار مردم رسیدگی کنند تا معطل نشود.

پیش‌قدم در ادامه با بیان اینکه در زمینه حجاب و عفاف رویکرد فرهنگی در نظر گرفته شود، افزود: یکی از هیات‌های عزاداری در مکان گردشکری اقدام به برپایی خیمه عزای امام حسین(ع) کرده و از این طریق برای مبارزه با بی‌حجابی و مقابله با بی حجابی ورود کرده، لذا تنها با کار سلبی نمی‌شود امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوه تذکر صحیح را دنبال می‌کنیم و کلاس‌های آموزشی برای نحوه تذکر خیرخواهانه آموزش داده شود، گفت:بی حجابی در ادارات استان ما وجود ندارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.