تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ سرهنگ «آسمند» از تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در راستای دومین کنگره ملی شهدای این استان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ نشست کمیته نشر و تألیف دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور اعضا در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای دومین کنگره ملی شهدای استان، اظهار داشت: باید برای تولید آثار مکتوب فاخر در طول بازه زمانی باقیمانده تا زمان کنگره تلاش شود.

وی با بیان اینکه کار تدوین تاریخ شفاهی تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در راستای دومین کنگره شهدای استان شروع شده، افزود: لازم است قبل از شروع هر نوع سوژه تاریخ شفاهی و یا خاطره از سوی هریک از دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس استعلام انجام شود تا دوباره‌کاری صورت نگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین لازم است اعضای این کمیته در تولید آثار هنری از قبیل موسیقی، نماهنگ، نمایش صحنه‌ای و غیره مشارکت و همکاری داشته باشند.

سرهنگ آسمند با اشاره به اهمیت تدوین‌ کتاب نقش زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: شیوه‌نامه تولید این کتاب تهیه و به معاونت فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تحویل داده می‌شود.

وی تأکید کرد: لازم است ادارات کل مرتبط با حوزه نشر دفاع مقدس از جمله حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثارگران، گزارشی از مراحل تولید کتاب‌های در دست اقدام را در نشست بعدی این کمیته ارائه دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.