استقبال مردم از بزرگترین رویداد فرهنگی جهان/۶۰ موکب کهگیلویه وبویراحمد آماده خدمت رسانی به زائران در اربعین حسینی
۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد درنشست با اصحاب رسانه؛ دکترحسن حکمتیان عصر روز چهارشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران افزود: تعداد ۳۰۰۰ خادم در قالب ۶۰ موکب‌ این استان در داخل و خارج از مرز ایران در جریان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از زائران پذیرایی می‌کنند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛حکمتیان افزود: امسال استقبال مردم از بزرگترین رویداد فرهنگی جهان بسیار مطلوب به نظر می رسد و با تلاش های انجام شده خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی به نحو خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به اربعین حسینی گفت: درب باب المهدی حرمین امامین عسکرین به عنوان اولین پروژه در استان در حال ساخت است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد۲۰درصد باقی مانده است که به زودی تکمیل و طی یک تشریفات به عراق منتقل می‌شود و به نام استان و مردم استان در شهر سامرا نصب می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات  کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد ۹ موکب استان شامل؛ موکب باب الحوائج، شهدای کارگر، ام البنین، امام حسین، موعود، خامس آل عبا، شهدای چرام، شهدای مدافع حرم، نورالزهرا در مرز شلمچه مستقر هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آغاز پیاده روی اربعین حسینی ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۸۰ هزار پرس غذا و میان وعده در موکب‌های این استان بین زوار توزیع شده آمد.

وی اظهار کرد: موکب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از ۴۰ مورد در سال گذشته به ۶۰ موکب افزایش یافته است که از این تعداد ۴۰ موکب شناسنامه دار و ۲۰ موکب هنوز شناسنامه‌دار نشده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خاطرنشان کرد: تعداد ۹ موکب استان شامل؛ موکب باب الحوائج، شهدای کارگر، ام البنین، امام حسین، موعود، خامس آل عبا، شهدای چرام، شهدای مدافع حرم، نورالزهرا در مرز شلمچه مستقر هستند.

حکمتیان تصریح کرد: زائران از کشورهای پاکستان، افغانستان، بنگلادش، استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد،فارس، هرمزگان ازاستان کهگیلویه‌ و بویراحمد عبور می کنند و این مسیر به طریق الکربلا معروف است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲۴ موکب استان در کشور عراق (در مسیر نجف تا کربلا و کربلا)، ۱۲ موکب در گچساران، سه موکب در باشت، ۲ موکب در کهگیلویه و ۶ موکب در شهرستان بویراحمد، یک‌ موکب در شهرستان بهمئی و یک موکب در شهرستان مارگون مستقر هستند

 

وی ادامه داد: سه موکب شامل موکب حضرت زینب، موکب علی اصغر، ابوالفضل عباس شوش در باشت به زائران خدمات رسانی می کنند.

حکمتیان تاکید کرد: از ابتدای آغاز پیاده روی اربعین حسینی بعنوان بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام و جهان تشییع تاکنون، ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر صبحانه، ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر ناهار، ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر شام، ۱۷۰ هزار و ۵۶۰ نفر میان وعده برای زائران تهیه و تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ هزار و ۵۹۰ قرص نان توسط این موکب ها پخته شده و ۱۳ هزار باطری آب معدنی خریداری و در اختیار مواکب قرار داده شده و همچنین ۶۰ دستگاه خودرو سنگین حامل کمک های مردمی از مرز خارج شده و به موکب ها ارسال شده است.

 

اسکان بیش از ۳۵ هزار نفر در موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد

 

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۵ هزار و ۳۵۰ نفر در موکب های این استان اسکان داده شدند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۸ هزار نفر خانم و ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر آقا بوده اند.

 

حکمتیان افزود: مواکب استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال‌های گذشته کمترین مشکل را دارند و در بحث تامین سه قلم مواد اصلی شامل یخ، آب و سوخت هیچ گونه مشکل و کمبودی وجود ندارد زیرا بهترین برنامه ریزی ها انجام و کمیته های امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی، تغذیه، حمل و نقل و غیره تشکیل شده است.

وی با اشاره به موکب های مستقر استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق شامل کربلا، نجف، مسیر کربلا به نجف و شهر بصره اظهار کرد: موکب های قاسم بن الحسن، کربلا عمود ۴۳۰، حضرت زینب عمود ۱۶۲، محبین‌امیرالمؤمنین خروجی نجف روبروی مقبره صدر اول، محبین حضرت زهرا و قمر بنی هاشم عمود ۴۳۰، فاطمه زهرا و امیرالمومنین عمود ۱۱۹۰، ابوالفضل عباس در شهر نجف مسجد حنانه، امام رضا و حضرت رقیه عمود ۱۷۰، عقیله بنی هاشم نجف مرقد کمیل، سادات امام‌زاده علی و جواد الائمه در شهر کربلا عمود ۱۳۳۷، سیدالشهدا در شهر کربلا طریق الحر، فاطمیون سی سخت در نجف، امام حسن مجتبی در ورودی شهر بصره، فطرس یک در نجف مسجد حنانه، بدرالهواشم نجف مسجد حنانه، مدافعان حرم طریق العلما عمود ۷۷۶، شهدای بهمئی عمود ۱۶۸، عاشقان ولایت و ولی عصر عمود ۱۶۲، فطرس۲ عمود ۸۳۶، هیئت رزمندگان عمود ۵۷، ۲۴ موکب مستقر استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق هستند.

حکمتیان با بیان اینکه همه خدام را به مرز انتقال داده‌ایم، گفت: نسبت به سال‌های گذشته کمترین مشکل را داشتیم چون بهترین برنامه‌ریزی‌ها را داشنیم، کمیته امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی، تغذیه، حمل و نقل و… را داریم که به ریاست استاندار و مسوولیت عتبات عالیات مدیریت خدمت‌رسانی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخشی از امکانات ترابری ما را مردم با خودرو‌های شخصی انجام می‌دادند، افزود: در برگشت نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را بکار می‌گیریم تا زوار به سلامتی برگردند.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.