عملیات موفق سرخ پوشان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد پس از ۳۱ ساعت تلاش در ارتفاعات شهرستان باشت 
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کاظم فلاحی دوست، مدیر عامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۲ طی تماس مردمی، مبنی بر سقوط یک نفر در ارتفاعات کوه‌های پیرهادی شهرستان باشت بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛مدیر عامل جمعیت هلال احمر افزود: باتوجه به اینکه منطقه  محل حادثه از نظر توپوگرافی دارای صخره ها و دیوارهای صعب العبور و کوهستانی می باشد لذا روند ،امدادرسانی را کند نمود.

وی افزود: نیروهای هلال احمر و مردمی با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و با کمک چارپایان محلی خود را با سختی و مشقت به محل حادثه رساندند.

وی افزود مصدوم که از لحاظ بدنی داری وزن بالایی بود و در کل بدن احساس درد داشت و احتمال خونریزی داخلی وجود داشت و باید سریع تر امداد هوایی انجام شود اما با توجه به عدم وجود بالگرد در استان ؛با هماهنگی صورت گرفته با استانهای همجوار درخواست بالگرد شد که پس از موافقت بالگرد از استان خوزستان جهت کمک و پشتیبان به محل اعزام شد.

فلاحی دوست با تاکید مجدد بر نیاز استان به بالگرد اظهار داشت: دو تیم عملیاتی از امدادگر هلال احمر و حدود ۳۰ نفر نیروی مردمی به محل حادثه و بالای سر مصدوم رسیده اند و پس از ۳۱ ساعت تلاش فرد مصدوم شده که از ناحیه ران و ساق پا دچار شکستگی و زخم های عمیق شده بود را پس از ازریابی و اقدامات پیش بیمارستانی به مکانی امن و پایین ارتفاعات جهت ادامه درمان به نیروهای اورژانس تحویل دادند .

وی افزود : مدتی است که استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی، فاقد بالگرد است و برای امدادرسانی ها فوری با چالش و مشکلات جدی مواجه می باشد.

در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان‌ افراد حادثه دیده است در واقع در شرایطی که آمبولانس به‌علت نبود سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به کمک بیمار بشتابد، از بالگرد استفاده می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی کوهستانی، سخت گذر، دورافتاده، گردشگرپذیر و حادثه خیز کشور، اورژانس هوایی ندارد و در انتظار توجه ویژه مسئولان برای تامین این نیاز ضروری است.

طی چند سال اخیر که استان کهگیلویه و بویراحمد اورژانس هوایی بهره مند شده بود، مرگ مادران باردار در این استان به صفر رسیده بود.

یادآور می شود که ۱۶ مرداد امسال بود که یک محیط بان پارک دنا در تعقیب و گریز شکارچیان متخلف از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و در ارتفاع چهار هزار متری گرفتار و نیاز به کمک داشت که نیروهای اورژانس و هلال احمر به کمک شتافتند اما با توجه به توپوگرافی، سخت گذر بودن و شرایط کوهستانی منطقه نیاز به بالگرد برای نجات این محیط بان بود که پس از دو شبانه روز محیط‌بان مصدوم با سختی کامل به مراکز درمانی انتقال داده شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.